Skolstart och blandade känslor..

Idag börjar min stora tjej i andra klass.. Helt sjukt vad fort det går..
Var och lämnade hennes skolväska till henne innan jag åkte till kontoret. Alla barn stod på skolgården och hade nån slags dans och lite välkomnade för de nya ettorna och förskoleklasserna. Känns inte så länge sen som hon var ett år och jag skolade in henne på dagis... 

Har lite ångest för det här med min skola...  Alla frågar.."har du hört nåt från skolan?"
Nä, jag har ju inte det..jag vet inget förrän efter registreringen..om personerna innan mig i kön tackar nej eller inte dyker upp..då får jag veta..  Sen det här med csn.. Hur fan gör man..
Är så bekväm, tryggt med jobbet jag har, men det finns såklart nackdelar också, som tider tex. Och jag vill ju inte sälja skor hela livet! Ahhh.....

I helgen var jag i Åmmeberg. Hans och en kompis till honom byggde en terass på en sommarstuga, på taket. Blev skitbra! Åkte in till Örebro och jobbade i lördags och sen tillbaka igen. Hade lite tid över och passade på att göra tavlor till mamma, hon fyllde igår. Kommer fler bilder sen. Var hos henne och sa grattis och åt kvällsmat igår.. Hon blev jätteglad för tavlorna!

Idag får jag mina tjejer igen. Nu börjar den riktiga vardagen efter semestern..lämna, hämta, handla, skynda...tvätta, plocka, fixa, natta..osv osv..  Men det blir bra, har saknat dem..  
Onsdag ville mamma ta med dem på bio, det blir kul för dem. Sen är jag ledig fre-lö-sön:) Toppen!!
H åker till Sälen och jobbar to-sö...   Lite trist, men de blir bra, pengar behövs och att sakna lite har ingen dött av. Kan ju jag fokusera på att bara vara mamma :)


/j

Kommentarer
Postat av: Åsa

Klart du kommer in de är alltid folk som söker till många program som sedan aldrig dyker upp.Csn är superenkelt gå bara in på deras hemsida där står allt superpedagogiskt, anars får du komma genom häcken, så visar jag dig ;)

2009-08-17 @ 14:08:23
Postat av: caroline näfver

Tack själv för en trevlig helg, vore trevligt att göra om det. Jag och Erik ska försöka hinna åka till Eriks stuga i Dalarna över en helg här framöver vore jätte trevligt om ni ville följa med.

2009-08-17 @ 20:17:53
Postat av: lapplisa Veronica

Gå till registreringen! Eller upprop eller liknande vad det nu kallas. Redan där kan du få chans att komma med. Eller dagarna efter. Sök CSN redan nu så är det klart ifall du kommer in. Och pengara.. Tja det är fattigt som fasen men jag lovar att på det programmet så finns alltid lite tid över då du kan jobba extra här och där... Man vänjer sig och man kan avstå ganska mycket som kostar om man vet att det är för en tidsbegränsad period. Somrarna brukar jag jobba så man har en liiiten buffert sedan resten av året.. Lycka till!!

2009-08-20 @ 18:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0