Hmm..

Ibland undrar man... Varför ringer en människa kl 07 en lördagsmorgon..? En människa jag kände för 13 år sedan.. Jag har inget att säga. Jag har ingen lust att lyssna. Svarade ju inte men fick ett röstmeddelande: "Har försökt komma i kontakt med dig ett par månader nu, ska det vara så jävla svårt att ge mig en minut bara...bla bla bla"   Vad kan vara viktigt? Har ingen aning och skiter faktiskt i det! Gör mig mest bara illa till mods.
Efter det bestämde jag mig för att somna om för att förhoppningsvis vakna på ett bättre sätt nästa gång. Tjejerna var klarvakna och satte sig framför tvn.
Det kändes lite bättre när jag slog upp ögonen igen, vi åt frukost och gjorde oss redo för Luciatåg hos mormor och Göran. Tror mormor blev lite rörd när vi kom kom och sjöng:)
Stannade rätt länge, åt supergod lunch♥ och tjejerna gjorde sina årliga pepparkakshus.
Göran skjutsade oss hem, för Roxy skulle komma till oss.. Roxy är en mycket snygg tik (Pilo, titta hit!!) Hon ska stanna tills i morgon när hennes husse och matte har festat klart:)
Alva och Ella var ute och lekte länge i snön med granntjejerna. Kul för dem med all snö.
Barnens far, mitt ex ringde för en stund sen, vi pratade lite om barnen och livet i allmänhet. Det kändes bra. Är glad att vi är så bra vänner och att han är pappa till Alva och Ella.
Så nu sitter jag här, lite ensamt för alla sover, och filosoferar igen.. Ingen lust att kolla tv och har inte ro till att läsa.. 

Jag sa på mitt tal till min pappa på hans 50-årsdag.."önskar jag hade hälften av din positiva attityd"  Tänker ofta på det och önskar verkligen att jag hade det. Ibland känns allt så tufft.. Önskar jag kunde se saker lite enklare vissa gånger, på ett mer positivt sätt. Önskar jag inte tog åt mig så av negativa saker runt omkring mig, som jag tyvärr ofta gör..
Jag vet inte om det har nåt att göra med att julen är på G men jag är så otroligt känslig..allt kommer upp till ytan på nåt sätt.. Det här med firande, familjer, hur det ska vara och inte.. Kanske gör jag det krångligare än vad det är.. Men det är svårt att prata vett med sin egen hjärna..
Så.. I julklapp önskar jag mig: En manual, en fungerande instruktionsbok, där jag enkelt kan slå upp just det jag behöver ha hjälp med: snabba tips för barnuppfostran och hur man gör bäst i olika situationer, hjälp med jobbiga känslor som dyker upp då och då, tips för kärlek, för att det ska funka. Ja, allt som kan vara till hjälp i livet, även enklare saker som löser vardagsproblem, hur man får mer pengar snabbt, hur man lagar en cykel eller svänger ihop en bra god maträtt utan nästan några ingredienser.. En SÅN bok vill jag ha!!

Det här verkar ju dystert..  Känns inte alltid såhär såklart.. Har ju också positiv attityd, nån gång ibland;)
Och så finns det ju faktiskt ett ordspråk som säger: "Livet är inte ett problem som ska lösas utan en verklighet som ska upplevas". Och kanske är det så....

Är så glad att jag har Alva och Ella. Innan de somnade förgyllde de min kväll, vi satt och kollade på Bröderna Lejonhjärta samtidigt som Alva hade högläsning ur en Pippibok (Lite halvt störande att hon ska läsa när vi kollar film, men det är ju så bra att hon vill läsa och hon gör det så bra!). Ella var helt inne i filmen och var lite rädd för de elaka riddarna. De har pratat om sol och ishandlingar på dagis. En solhandling är en god gärning någon gör och ishandling är tvärtom. Så hon undrade varför en riddare tog fast Skorpan i filmen. "För att han är väldigt ond" sa jag. "Åhh, han gjorde en ishandling mamma!!" utbrast hon... Så himla go.. Alva himlade med ögonen och log en aning bakom Pippiboken. Hon är lite trött på dessa sol/is grejer för hon får höra några gånger varje dag att hon gör ishandlingar mot Ella. Ella själv gör BARA solhandlingar säger hon :)

Nu, ett par bilder från dagen:


brrr...kallt....


Alva är mest sugen på glasyren, Ella gör ett häxhus, som i Hans och Greta:)


Sweet Roxy..


/j








Kommentarer
Postat av: Sofie

Vi ska göra manualen till vårt livsprojekt. Plus att jag har funderat ut 2009 årsgrej! I år var det ju "sova räv", remember? ska ta det nya med dig när det finns tid...=) Puss

2008-12-14 @ 09:23:07
URL: http://frulindgren.blogg.se/
Postat av: Pappa

Har inte lösningar på allt men, när det gäller att slänga ihop en maträtt med det lilla man har i kylen/frysen går att lösa om du går in på tasteline. Där kan man skriva in vad man har för grejer och sedan får man förslag på recept, bra va. Det andra blir svårare men ett tips; Hur vill jag bli mött o behandlad kan man tänka och agera utifrån det. Gôtt o ses snart pussa Alva o Ella, kram pappa

2008-12-14 @ 13:12:24
Postat av: Pilo Häradsbetäckarn ;)

Jag tycker att Roxy är Foxy! Träffas snart?

2008-12-15 @ 13:17:27
Postat av: Soya

Jäklarns så stora tjejerna är nu :)

Kram/Kusin

2008-12-20 @ 12:47:14
URL: http://soya.blogg.se/start

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0