Juldag

Idag har vi bara varit hemma och inte gjort alls mycket.. Tjejerna har pysslat med lite av de nya klapparna, några sorts pärlor man ska spraya vatten på så de fastnar ihop..underligt men kul!
Mamma och Göran kom och fikade och spelade spel på eftermiddan. Trevligt.
Tjejerna har varit så uppe i varv idag, är helt slut nu.. Svårt att dämpa dem ibland..antar att det lätt blir så när det är mycket runtomkring, julen, fara hit o dit, vara uppe sent osv... Men mitt tålamod var helt borta idag..Hoppas det kommer tillbaka snart, för jag behöver det!
Nu ikväll har jag packat..för i morrn bitti åker vi!! Fick inte tag i någon bil men det löser sig ända med skjuts halva vägen Göran-pappa. Så snällt♥

Dagen igår, julafton, var bra. En lugn dag.. Var ju hos mormor och åt lunch, på Sofiahemmet. Det var lite jobbigt för hon kändes så förvirrad, trött och inte alls med.. Och den allmänna matsalen man åt i!! Uää.. Kunde knappt äta, fick inga bra tankar i huvudet av att vara där.. Lilla mormor.....
Sen hem till mamma, slappade lite framför Kalle Anka. Sen åt vi och tjejerna kom vid 18, strax efter kom tomten. Det var samma tomte som förra året och han var lika varm och törstig som då. Som tur var fick han sin "äpplejuice" :)
Många paket blev det! Alla var glada och nöjda.
Vid 21 tog vi en taxi hem. Det blev lite kaosartat när brorsan såg att vi fått en taxibuss och kom på att de också skulle åka med! Vi fyllde den där bussen till max med barn och julklappar!! Mitt i detta tappar Ella sin nya rosa ring och bryer ihop totalt.. Men chauffören bara log, hans taxameter tickade ju för fullt..  Tänk så det kan bli!
Väl hemma var vi vakna en liten stund innan vi alla tre däckade i min säng.. När jag vaknade nån timme senare av att telefonen ringde var jag pigg, som fan.. Kanske därför jag varit seg idag, har vänt på dygnet lite för nu känner jag mig ganska pigg igen!
Jaja..ska iallafall gå och lägga mig nu. Vill att det ska bli i morgon bitti snabbare:)

Hej på några dagar/j







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0