Kontorsråtta

ska jag bli..
Fick ett erbjudande av min chef idag att börja jobba på kontoret på Ringgatan 2 dagar i veckan!! Jag ska ha hand om reklamationer, svara på mail, prata med tyskar i telefon och sånt.. Jag blev så glad! Det innebär mer arbetstid och lite bättre ekonomi för mig - yes!! Ska dit och prova på och börja lära mig redan på måndag. Ser fram emot det..lite miljöombyte också...aldrig fel..

Mamma (tack IGEN) hämtade tjejerna idag och när jag kom hem från jobbet hade de ätit.. Ella satt och kollade på TV och Alva tillverkade en julklapp till lille Hugo. Sen slog vi in alla deras klappar och skrev namn på. Så nu är vi klara med allt!! Det är mycket kärlek i de där julklapparna de gjort själva...
Sen läste vi bok och samtalade om livet, det är så mysigt att ligga och prata med dem innan de somnar. Ibland blir de riktigt djupa:)
Jag somnade också en liten stund.. Är på g att bli sjuk tror jag, så ont i halsen, hostar och känner mig konstig i kroppen..vill inte!
Nu har jag pratat med syrran, ska bli skönt att träffa henne om 4 dagar!!


I morgon ska vi ha julmys på jobbet, glögg och lämna julklapp till cheferna. Mackan hämtar ju tjejerna i morrn så jag ska ha uppesittarkväll by myself.. Ska ha lite hemmaspa tror jag, (om jag inte blir sjuk nu då) Sola, bada, fila, skrubba o fixa naglar..  Sånt måste man göra ibland..


"Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar"

/j



Kommentarer
Postat av: lillasyster

graaaattis sååå glad för din skull storasyster !!!!!

2008-12-22 @ 23:51:35
Postat av: Sofie

Grattis Gumman...! Vad kul!..Ha en trevlig dag! Puss

2008-12-23 @ 07:59:27
Postat av: Cherryrama

Grattis, gud vad roligt!! Välkommen till kontorsråtta-klubben.. =) Kramis

2008-12-23 @ 08:17:19
Postat av: Anette och Christer

Vilken julklapp, jätteroligt, grattis! Kramar

2008-12-23 @ 11:01:47
Postat av: Präktigast

Nämen va kul!

och du är bra på såntdära med ordning och reda!

2008-12-23 @ 15:39:35
Postat av: Monkan

GRATTIS GRATTIS!!! Kul med andra arbetsuppgifter!!

GOD JUL på dig darling!!!!

2008-12-23 @ 17:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0