Ups and downs..

Det har man ibland..

Har inte orkat skriva och uppdaterat i helgen men här kommer en liten sammanfattning:
Jobbade fredagen, med chefen. Hade behövt Therese men hon var ledig och flyttade!
Fredagkvällen var bättre. Mös med tjejerna och fixade hemma..as always.. När de somnat var det soffmys och te.

Lördag! Gick upp och tvättade 07 (en lördag liksom....)
Sen dansuppvisning för Alva. Mamma hämtade oss. Shit vad folk det var! Många föräldrar och släktingar som ville se sina barn dansa. Det var många grupper och åldersklasser som skulle dansa så vi fick sitta länge och vänta (lätt rastlösa) innan det var Alvas tur. Hon var jätteduktig och kunde sina moves :)
Efter det var vi så hungriga. Mamma ver så snäll och bjöd på McD.
Sen packade vi en liten väska och åkte med H till Hovsta. Hälsade på Therese och Kim i deras nya hus. Jättefint var det. Kommer bli ännu finare efter målning och tapetsering.. De har god smak de där två..
Lördagkvällen spenderades ihop med trevliga människor (varav en "kändis", minns ni lata Herman från Robinsson? :))
Väldigt trevlig kväll! Det blev sent så vi sov gott när vi väl somnade.

På söndagen blev vi skjutsade till Björkhaga, där Alva och Ella skulle leka med kompisar från tiden vi bodde där. Mycket lyckat! Efter det -kalas! Kompis Otto fyllde 5år och hade monsterkalas. Det var monster högt och lågt och överallt!! Kan säga att jag var skapligt sliten igår kväll...
Tjejerna lekte att de reste bort, soffan blev ett flygplan som de packade full med grejer inklusive kaninskrället! Skönt att det lekte så bra, då fick jag styra mat och sånt i fred, behövde det..
H kom sen och gjorde oss sällskap. Efter mat, kaffe och glass (yes Ben&Jerry-half baked) var jag mer död än levande. Soffan tog emot mig när jag landade..

Nu har jag lämnat barnen och är utan dem en vecka. Kommer sakna dem, det vet jag.. Men någon nämde stress och inre stress.. Kanske ska försöka jobba med det denna vecka när jag har lite mer tid, ta det lite lugnare..
Finns en del saker man skulle vilja jobba med när det gäller en själv..men en sak i taget..

Tack Tina för samtalet igår, saknar dig jättemycket...


Have a nice day/j

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0