Tankar..

Jaha, kul att vakna och vara arg på sig själv för man försovit sig-igen!!  Men men, det gick bra ändå♥

Otroligt lugnt på jobbet, då hinner man prata en del. Samtalsämnena jag och Therese har bollat idag har varit följande:
• Självupptagna människor (började med att en sådan kund kom in)
• Tankar kring jul och dess firande
• Om att vilja väl men gå över gränsen och att det kan bli så fel
• Relationer (självklart ämne, vi är ju tjejer)
• Barnuppfostran

När man pratar om saker så väcks tankar till liv i ens huvud, blev så att jag fastnade lite i tänket om julen..
Jag gillar julen.. MEN..
Ibland känns det för mycket. Alla blir så stressade, helt i onödan, det ska vara si och så, allt ska vara så perfekt och alla ska vara nöjda och glada..allt ska stråla... Det viktigaste för mig är att umgås med dem man tycker om, ha mysigt tillsammans.. Sen är jag sån som verkligen vill ge presenter och julklappar.. Men det handlar ju till stor del om pengar..iallafall i mitt fall. Ser ju lite annorlunda ut i år. Kommer inte bli likadant som tidigare..  Jag vet att min familj förstår, men för MIG känns det inte bra! Jag vill ju ge till de jag tycker om.. Så fast man inte ska vara stressad över julen så blir jag det ändå..
Nu är det iallafall bestämt var och hur julen ska firas. Det känns skönt, jag behöver lite struktur för att må bra!

Idag ska jag med Therese hem och hjälpa henne att måla i ett av rummen i nya huset.
I morrn- jobb först-sen sushi! Blir super!!


"Det viktigaste är inte att aldrig falla, utan att kunna resa sig efter varje fall.."

Ciao/j

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0