Naked Santas....

Jo, jag har ju mitt årliga projekt på gång, har iallafall påbörjat det. Mina tomtar! Tror jag gjort tomtar av lera varje jul i kanske 14år..eller är det mer Tess? Det var mamma som började sen har det utvecklats.. Har suttit många kvällar med Tess och tillverkat och druckit glögg. De har varit ensamma, i par, med bebisar, på pinnar, på stenar, i korgar, hängandes och liggandes, de har getts bort och de har sålts på marknad.. nu är de nakna.. Ville inte bryta mönstret i år och har än så länge gjort ett ynka par.. Hur många ville du ha syrran? 5?
Skulle gjort några ikväll tänkte jag men jag är slut.. Så trött och sliten idag, förkyld också.

Ledig i morgon iallafall...skönt.. Ella brukar vara hemma med mig när Alva är i skolan men det är teater på dagis och den kan man ju inte missa:) Det betyder att jag blir själv ett par timmar i morgon på dan.. Ska styra hemmet lite.. Har en massa jobbiga måsten som hänger över mig, rensa i garderober och sånt..

På jobbet var det lungt, för lugnt.. Bättre när det är mycket att göra, då går dagen fortare.

Vad skönt det skulle vara att ha något att se fram emot, längta till.. som en utomlandssemester.. Skulle göra denna vintern lite lättare. Karin på jobbet åker till Thailand på fredag..inge avundsjuk.... Har iofs sushi-dinner på onsdag som jag ser fram emot och det är inte fy skam det heller! Är väl inget jätte-fan av sushi men jag kan försöka bli. Med hjälp av en sushi-expert och en like sushi-wannabe kan det ju inte gå fel:)

Däcka nu!!/j


Kommentarer
Postat av: Ghina

Jag vill att du och Sofie ska bli lika sålda på sushi som jag är!

Så vi kan bilda sushiklubb!

2008-11-27 @ 13:38:32
Postat av: Anonym

jag vill ha fem !!! om inte mera!!! min underbara =) duktig du e

2008-11-27 @ 22:17:28
Postat av: Anonym

från lillasyster va alltså detta innan !=)

2008-11-27 @ 22:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0