Upp och ner är lika långt men inte lika lätt..

Morgonen började med en försovning-fan!! Fick slita upp Alva som skulle till skolan och slänga henne på min tröga idiotcykel och skjutsa henne. Ella fick stanna själv hemma o kolla på tv.
Sen hem igen, göra iordning mig och Ella, promenerade till dagis med henne. Sen gick jag vidare till jobbet för att säga hej då till Karin och önska henne trevlig resa. Hann säga hej till Therese också som varit hos barnmorskan för kontroll, hon är så fin med sin mage...
Gick vidare till Klippet för att handla, sen hem igen. Dammsög, plockade (att städa när barnen är små är som att skotta snö när det snöar) och åt lunch. Gick tillbaka till dagis för att hämta E (hon skulle ju bara vara där ett par timmar för att kolla teater) men hon var inte klar, de skulle fira ett barn som fyllde år och äta glass! Gick och hämtade A istället, som sa: Åhh...jag orkar inte gå ända till dagis...    Men det fick hon snällt göra, inte mycket annat att välja på..Själv var jag ju inne på andra svängens promenad och jag log fortfarande.. Gick från dagis och hem..ner i källaren och hämtade stjärnor och en ljusstake(är nog första gången jag tagit upp den innan första advent, klappar mig på ryggen).
Sen var det pyssel a la änglar- de blev så fina..
                                                                              

Sen hjälptes vi åt med maten, det blev en mysig eftermiddag.
Så är det ju simskola på torsdagar. Mamma körde oss dit- tack snälla! Kul att se att Alva lärt sig så mycket denna terminen. Hon hoppar ner i det djupa, ligger och flyter en stund på rygg sen simmar hon till kanten och upp igen!

När vi kom hem hann vi med kvällsmat och så gjorde vi varsin tomte i lera innan läggdags. Ella gjorde en hiphop-style-yo yo yo... Alva gjorde en bekymrad-har ni hört har ni hört....


Sen frös jag och kände mig låg, mycket i huvudet...
Ett hett bad och en kopp te gjorde inte susen.
Så är det ibland.... Man ler inte alltid...
/j

Kommentarer
Postat av: Anonym

man ler inte alltid.. men när jag tänker på dej och vilken underbar mamma och storasyster du är så ler jag iallafall =)

2008-12-01 @ 11:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0