En humla i ansiktet!!

Det hade jag när jag vaknade i morse!!  Kände att nåt kröp på kinden..jag fäktade till lite och kollade ner på golvet... där låg den, stor och trött.. Huuu..
Det var inte den enda humlan i huset...  Tror det har upptäckts en sådär 4-5st. Hummelbo i Beverly Hovfsta??

Ja, då har man varit ledig klart för ett tag. Har haft en underbar helg..  Vilket väder det varit!!
Körde ju syrran och Robin till Arlanda i fredags. Eller..Robin körde, syrran läste högt och poppade sin musik (skivan som sen råkade gå av på mitten.. ouups), Hans mådde illa (?) och jag satt mest och åkte med.. Ni som träffat min syster vet ju hur hon är..  Är ni förvånade att när väskor skulle packas om och det skulle tas på deo och handbagage skulle stuvas  om, utanför terminalen..  att deras flygbiljett som bara ligger ovanpå väskan flyger iväg med vinden...? Herregud...  Robin sprang.. jagade den stackars lappen, fick tag i den, blev så nervös så han höll på att få hjärtstillestånd..  Syrran bara skrattade....
Sen åkte dom... fan vad skönt för dem..

Vi hade en jättebra helg i Stockholm, den var väldigt lugn med god mat, strosande på stan och sol:)
Igårkväll var vi hemma hos Therese och Kim och jag åt det första grillade för i år, riktigt gott!!

Hämtade tjejerna idag på förmiddagen, vi åkte och handlade lite mat, åkte hem och lagade mat. Ella gjorde det mesta  faktiskt, jätteduktig kock!

Sen var det dags...  Ella skulle för första gången prova att cykla utan stödhjul... Jag hade varnat henne innan att man kanske inte lär sig första gången, du får inte bli ledsen isåfall, då får vi öva mer..  Hon var med på det hela, satte sig på cykeln, vinglade lite i början, sen släppte jag taget om pakethållaren och hon cyklade själv! Gissa om hon var nöjd?? Det blev ett par små vurpor när hon skulle få stopp på cykeln men hon bara borstade av sig. Måste öva på att starta själv för det är svårast, men det tar vi nästa gång..

Nu ikväll har vi myst och läst i soffan, jag somnade lite, det var hårt att springa bredvid cykeln.. Har druckit te och ska lägga mig framför tv:n en stund. Ny arbetsvecka i morrn..



                                                                                       




                                                                             


Ciao/j







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0