Keith Urban, Champagne-te och rena fönster!

Sitter här i min soffa med mitt te och lyssnar på musik.
Slutade efter lunch idag..  Kontorslyx.....  Tog sen en kort promenad på stan och slank in i 3-4 butiker och bara kollade lite (eller ja..handlade två saker jag behövde) Sjukt sugen på att shoppa kläder!! Synd att man inte har guldbyxor...

Sen gick jag hem till byggarbetsplatsen... De håller på och renoverar balkongerna i mitt hus så det står ställningar och bråte precis utanför mitt fönster, och man kan inte gå in genom porten som vanligt utan måste gå genom källaren eller från andra sidan...suck! Men det blir nog jättebra när det är klart. De höll ju på att rasa som det var innan..
Var bara hemma i 5 min, sen kom mamma och hämtade mig. Vi åkte till mormor och fikade...  Min lilla mormor... Jag tycker det är så jobbigt att se henne... Hon har blivit så gammal, inte alls samma koll som hon haft tidigare. Kan inte gå utan rullator. Och så smal hon har blivit!! Och vad gör hon hela dagarna? Hon ser knappt på tv, läser inte tidningen längre, handarbetar inte som hon alltid gjort, går inte ut... Hon bara är...  Hur långa dagar har hon?..  Hon blev iallafall jätteglad när vi kom...


                                                                                

När jag kom hem fick jag nåt ryck och putsade mina fönster i vardagsrummet och köket.. de var sååå skitiga! Tvättade gardinerna, städade, bäddade rent,  rastade Pluppen (som förövrigt fyllde 3 år förra veckan, bara 4 år kvar...), packade lite för Sthlm, badade och hade lite mini-spa.

Var lite sugen på att gå ut och ta ett glas vin eller två med Ghina men hon var inte hemma...   Så nu har jag varit rastlös ett tag men nu är det ju dags att sova!

Syrran och Robin kommer ju i morrn bitti och jag tänkte göra frukost till dem.. Shit vad skönt för dem att åka till Thailand....

Ja, jag säger hejdå och trevlig påsk, glöm inte att En kvinna med uppdragen kjol springer fortare än en man med nerdragna byxor...





/j


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0