En ledig helg!

Känns skönt..  Har räknat ut, att med mitt nya extrajobb, är jag bara ledig 5 dagar på en månad.. Får försöka passa på att njuta nu när man är ledig.. 
Igårkväll kom Ghina, Hans och Jocke över på mat. Gjorde pestokyckling och sallad..vin till det. Kollade Let´s dance.. Det var trevligt. Ella somnade i soffan, precis som hon gjort ikväll.. Alva var ju hos mamma igår och hon är kvar där än.. Idag skrev hon ett brev till mig som de var och lämnade förut där hon förklarade att hon blir kvar hos mormor en natt till för hon skulle se trav ikväll:) De hade visst spelat på några hästar också..
Jag och Ella har varit på bio idag, Madagaskar 2. Den var ok, Ella fick lite myror i baken efter ett tag och det var nog hela upplevelsen med att gå på bio hon gillade mest. Sen köpte vi chokladmunkar som vi gick hem och fikade på :)
Nu ikväll har jag städat..i morse tvättade jag ju.. kul lördag liksom.. Men vad gör man..likabra att fördriva tiden med något.. Är sådär äckligt rastlös..USCH!!! Bort med allt jobbigt tänk i skallen!!
 Och Ella sover ju för längesen.. 
Kanske blir bad och bok snart och sen sova i skaplig tid.. Vet ju hur det där brukar bli men man kan ju försöka lägga sig ordentligt nån gång..

Skridskoåkningen i förrgår gick bra, blev imponerad av Alvas åkning, trodde inte hon kunde alls...Men hon var jätteduktig! Hade fixat varm choklad och kex som vi, alla sex, fikade på där i kylan, för kallt var det, men väldigt mysigt. Mer sånt!!


Mot isen!!



Här vare glatt:)



Skön sovstil ♥



Laddad:)



Brevet från Alva..


Ciao/j





Kommentarer
Postat av: pappapecka

Tjenaremors.. D e en rolig o underhållande blogg du har. Riktit kul o läsa. kram :)

2009-02-22 @ 13:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0