Häxan Surtant

- Thats me!!

Eller..jag förvandlades till det efter kalaset... Tror det tog musten ur mig totalt, tålamodet var som bortblåst!
När jag städat undan och väl fått tjejerna i säng tänkte jag - Åh vad skönt, ska ta mitt champagne-te och bara njuta av tystnaden i soffan...
Ack, så blev det inte!
Alva började spy!!
Som en tok!!
Var 10onde minut....
Det var ju bara drygt en vecka sen hon var magsjuk, så vad är detta?? Jag vet att hon har löjligt känslig mage. Och ingen av oss som träffade henne sist hon var sjuk blev smittad..och det trodde jag man blev lätt av kräksjukan.. Det är bara att vänta och se..

Själva kalasandet gick bra. Ljudnivån höjdes ett par decibel under 2 timmar...men det var kul. Det fiskades godis, sattes svans på fröken gris och fikades. Ella var nöjd. Hon sa flera gånger -Åh mamma, mitt kalas var så roligt ♥  Hon fick så fina presenter också..  Bla en prinsessväckarklocka och en jättemjuk nalle som hon direkt döpte till Alexander..hon fick den nämligen av just Alexander, den enda killen på kalaset :)

Vid lunch idag åkte jag och Alva ut till IKEA som planerat. Jättemysigt att få hänga med min stora tjej själv lite.. Vi shoppade värmeljus, blockljus, doftljus och en ny lampa till köksfönstret.. i vitt frostat glas med vita körsbärsblommor..såå fin.. Så åt vi lunch och fikade - supernice!!

Jaha, ny vecka i morgon.. Börjar dagen hemma med Alva istället för att gå till kontoret. Kl 14 blir jag avbytt och går till jobbet. Efter jag slutat ska jag uträtta lite mindre ärenden sen får jag se var jag blir av.. Ska ju låna ut min lägenhet igen i en vecka. Kanske blir så att jag åker på rehab till mamma.. 


/j


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0