Vardag

Det blev vardag för en dag, sen blev det ladigt igen.. Nu tycker jag att allt kan bli som vanligt igen, man blir ju sinnesförvirrad!
Och i den här kylan som är nu blir ju inte hjärnan kvickare. Som Therese sa idag: Kom in och värm er i kylan!!  Haha..det kan man ju också försöka med:). Fy satan vad kallt det är!!
Var halvdag på kontoret, fick mer fart på det hela, kom in i det lite bättre idag, kul!
Sen hämtade jag barnen. Fick skjuts av Therese och Kim istället för att dra barnen i pulka över halva stan i kylan- tack♥

Ella fyller ju år på onsdag och jag hann köpa hennes present idag.. Hade ju först en idé som jag trodde var bra.. Det var ju att skaffa att marsvin att ha i samma bur som Pluppen.. Har ju förstått att marsvin är lite socialare och enklare än kaniner så jag tänkte att Pluppen skulle bli glad och inte lika beroende av mig och Alva om han fick en kompis, som jag redan bestämt skulle heta Pinnen isåfall:) Frågade på djuraffären och de sa att det skulle kunna gå och de skulle kunna bli kompisar trots att Pluppen är en okastrerad hankanin som är ganska stor för sin ras.. Ja, ni förstår ju själva..att när jag forskat vidare om detta så har jag lärt mig att det absolut  inte är lämpligt att ha marsvin ihop med kaniner som dels kan skada marsvinen rejält med sina starka bakben och marsvinet kommer dessutom bli taget för en snygg kanintjej som kaninpojken kommer vilja sätta på dagarna i ända... Det kan ju inte vara så kul, lite stressande skulle man kunna säga, för när man inte är av samma art så pratar man inte samma språk, och då kan det bli svårt för marsvinet att säga att den inte är sugen på kaninmys... Så jag la ner det här med Pinnen och köpte henne en Hello Kittydockvagn.. Och i ärlighetens namn tror jag hon blir gladare för den än för ett marsvin vid namn Pinnen...

Har ikväll haft givande samtal med mina döttrar.. Om livet, om döden (det rör sig en del såna tankar hos en 5åring..) De frågade om kremiring..om man skulle gå in i elden själv...!!!! Herregud vilken tur att de frågar om vissa saker..tänk om de skulle gå runt och tro att man själv skulle kliva in där..
Alva berättade att det var fem styckna som var kär i henne men inte hon i någon..  Jag sa att hon kanske skulle bli det, men det trodde hon inte.. Vad enkelt det var när man var barn...



"Avund är den uppriktigaste formen av smicker"

Nu blir det kvällen..
/j

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket härligt inlägg, mycket undehållande!

2009-01-06 @ 12:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0