Hittade nåt som gjorde mig glad!!

Recept på hur man gör egna chili cheese...
Tror inte det blir exakt som när man köper färdiga.. men värt att prova:)
Se hela bilden
yummie...

Det här behöver du :
50 gram smör
2 dl vatten
2 dl vetemjöl
3 ägg
1 tsk salt
3 msk finhackad Green Jalapeno Hot
3 dl fint riven västerbottenost eller annan lagrad ost

GÖR SÅHÄR :
Smält smöret i en kastrull, tillsätt vattnet och salt och låt det koka upp. Slå av plattan och dra bort kastrullen. blanda ner mjölet lite i sänder och rör kraftigt med en träslev tills smeten släpper kastrullens kanter. Riv osten fint och finhacka jalapena så det blir ca 3 matskedar. Nu när smeten har svalnat något rör du i äggen ett i sänder. Det är lite svårt att få det att blanda sig riktigt men det behöver inte bli en slät smet! häll i osten och jalapeno och blanda väl, nu är det lättare att få smeten smidig igen! Fyll en spritspåse med stort runt hål och spritsa ut ca 30 - 40 (beroende på storlek) små "toppar"! Jag gjorde en enkronas storlek och lät dem bli ca 3 cm på höjden. Grädda mitt i ugnen ca 15 min 200 grader.  



/j


Kommentarer
Postat av: lillis

hur blev de?????? puss

2009-06-24 @ 22:29:15
Postat av: Jenny

Har inte testat än...tyvärr....

puss

2009-06-25 @ 13:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0