Råttjobb..

Sitter på kontoret och ska snart gå för dagen.. Hade en del reklamationer att göra när jag kom hit, har ju inte varit här på ett bra tag.. Men nu är det klart! Råttan jobbar fort ibland;)

Ska handla lite, hämta tjejerna och sen hem och städa tänkte jag! Kanske även göra detta recept på chokladpannacotta. Karin skrev ut det till mig och det verkar så gott.. Har aldrig gjort egen pannacotta, bara ätit andras.. Men det verkar ju plättlätt!
Chokladpannacotta
Mums....


I morgon ska Ghina ha tjejerna från lunch när jag ska jobba. Så snällt...
Sen är denna veckan över..shit vad fort det går.. Tänkte hälsa på Maria och barnen i helgen om de hunnit bli friska, Harri ska iväg på äventyr så jag tänkte sällskapa henne lite..det var ju ett tag sen..

Ella vaknade inatt igen.. Säger att hon inte kan sova, är rädd, drömmer.. Vill sova hos Alva men Alva var skitsur och ville inte ha Ella i sängen.. Men i morse sa Alva att "Om du vaknar i natt Ella, då kan jag sitta bredvid dig tills du har somnat igen" ..  Väldigt fint tänkt och sagt av Alva men tror inte det händer, hon är ju liksom rätt död på natten.....♥
 Vet inte vad jag ska göra riktigt.. Mamma sa att det är i perioder barn är så på natten.. Drömmar kan tydligen vara väldigt starka och verkliga för barn (ja, fan, för en annan också ibland ju..).. Får väl vänta och se helt enkelt, försöka få henne lugn och trygg när hon vaknar.

Jag drar/j


Receptet förresten:
4pers

Ingredienser

2 dl vispgrädde
2 msk socker
100 g mjölkchoklad
0.75 st gelatinblad

Gör så här

1. Blötlägg gelantinbladet i en skål med vatten i cirka 5 minuter. Koka undertiden upp grädde och socker. Ta bort kastrullen från värmen och låt stå 10 minuter under lock.

2. Ta upp gelantinbladet och krama ur vattnet. Lägg ner det i den varma grädden och rör om så att det smälter.

3. Hacka chokladen och lägg i bunke. Häll över den varma gräddblandningen och rör om väl.

4. Häll upp i 4 koppar eller glas och ställ dem kallt i kylen cirka 3 timmar tills de stelnat helt. Servera med färsk frukt, gärna hallon.






"Den som oroar sig i förväg får lida två gånger"




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0