Att vara tjej..

..kan vara riktigt drygt ibland..

Om jag hade blivit en kille hade jag hetat Robert har min mamma berättat. Och det kanske skulle vara enklare många gånger.. Att heta Robert menar jag..

Som tjej ska man analysera, älta, ifrågasätta, vända och vrida.. Man har så mycket "varför" och "tänk om"..  Vi bara är sådana!  Är man någonsin nöjd liksom?

Känns inte som en kille har samma problem riktigt.. Men en sån (kille) har ju å andra sidan andra nackdelar.. Behöver inte nämna något här och nu..

Så det kanske är bäst ändå..att vara tjej alltså..
Man får ju helt enkelt vara som man är när man inte blev som man skulle..

Idag har jag ringt en massa samtal, svarat på en massa samtal. Gjort en del reklamationer och fortsatt mitt arbete med att uppdatera kontalktlistan till Sveriges alla skobutiker!
Men nu är jag klar för dagen och ska gå och sola. Ska bli skönt.. Ska ringa fröken Präktig och höra om hon ska med också..
Sen får vi se vad som händer.. En promenad kanske..

I morgon, jobb.. Timbuk åker bort så jag får roa mig själv...  Vad passar då en fredagskväll?.. om inte... TVÄTTA!!  Lördag, jobb och träning sen kanske fira Sofie och Johan som fyllt år. Skulle visst hålla till på Loungen, kanske går dit en stund. Men.. ska ju jobba på söndag igen, tänkte passa på att jobba lite mer denna söndag vilket innebär att jag får gå upp tidigare på morgonen..  Ja, fan... i år måste det bli en bra semester.... Annars är allt detta jobbande förgäves...



"Ditt liv är summan av alla dina val"


/j



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0