För stor kostym?

Bara en liten fundering..  Hur kommer jag se ut när jag är 80år om min kostym redan känns lite stor.. ??


Har haft en bra dag.. Sov länge.. Eller inte sov, låg och drog mig länge och lyssnade på barnprogrammen på tv eftersom jag typ har sängen i vardagsrummet.. Hans åkte vid 09 och jobbade, men jag låg kvar lite till efter det..

Sen var det full fart, barnen badade, jag fixade mig och gjorde lunch till dem för jag själv skulle äta på Gröna Grodan, världens godaste sallad. Mamma och Benjamin ville gärna göra oss sällskap så vi möttes där och ungarne lekte för fullt i deras "lekgrotta" Skitbra ställe faktiskt, tror jag kommer gå dit oftare, just för salladen och så bra lekställe för barn.. Kan ju ta med sig en bok om man inte har sällskap med sig..


sallad med qinoa, betoning på o:et.. :)


Sen gick vi hem till oss en stund och lekte. Sen drog vi vidare till Björkhaga för ett besök hos ex svärfar och Anette, Patrik var också där.. Så trevligt!! Saknar ju dem ibland..

Nu är vi hemma och ska ha myssöndag!! Ghina är här en sväng och Hans kommer snart, blir mat och soffläge..

Hejs/j

Kommentarer
Postat av: Tess

Håller med.. kan komma på mig själv ibland att jag längtar att få äta en gröna-grodan-sallad.. qinoa är en höjdare!! Kramisar

2009-03-09 @ 09:27:10
Postat av: språkpolisen

hur uttalar man oregano? oreeeegano eller oreggaaano??

2009-03-09 @ 15:31:49
Postat av: Jenny

Språkpolisen, det beror på var man kommer ifrån.. men "kom ska ja berätta var ja kommer ifrån...."



ps, givetvis uttalas det oregaano!! med betoning på sista a:et..

2009-03-09 @ 16:03:37
Postat av: språkpolisen

med tanke på att jag är skåning, kommer från STACKHAALM... befinner mig i örebro och född utanför det övertrasserade-låneordskontots-lands-gränser så borde jag ha rätt i mina uttal!!!!



Miles Away!!!



2009-03-09 @ 16:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0