Lördag men snart söndag

Jo..sitter här, med ett glas vin, en film på tv i bakgrunden som jag redan sett: "min stora kärlek" med Jack Black. I och för sig en bra film men jag är rastlös, ingen lust att se film..
Kom för ett par timmar sen hem från Therese, Kim och Cornelia..  Vi luktade, höll och gosade med liten bebis, drack kaffe också :) Det var trevligt.

På dagen idag har vi bara varit hemma. Jag har tvättat massor, allt som fanns typ. Älskar doften av ren lite halvfuktig tvätt som hänger..mmmm....   Sen det andra vanliga, lagat mat, diskat, hjälpt tjejerna med diverse saker, försökt lösa bråk mellan dem då och då...  Ibland är det så svårt att veta när man ska gripa in eller bara låta det vara, låta dem sköta det själva..  Men det kanske nån av alla de böcker jag fick med mig från biblioteket kan ge mig nåt tips om :) Läser en av böckerna nu, som handlar om nåt annat.. Tjejer, killar och relationer...  Fy fan vad det är träffande ibland.. Och vad sjuk i huvudet man är vissa gånger..  Läs den och le: "Vad män inte vet och vad kvinnor inte vill erkänna" av Deborah McKinlay. Självklart stämmer inte allt, man får ta mycket på skoj.. Men en del..ojoj..

Tror jag ska ta mig en dusch och sen lägga mig, tjejerna sover gott efter att vi kollat på melodifestivalen och läst bok. I morgon ska jag äntligen sova utan att ställa klockan! Har förberett frukost till Alva och Ella som dom kan plocka fram själva. På dagen tror jag vi går till Gröna Grodan för ett fika/lunch/lekbesök. Sen ska vi kramas och mysa så mycket vi orkar för en vecka har redan gått och de ska till Mackan igen.. Veckan som kommer består av jobb...7 dagar av 7... förhoppningsvis lite annat också...

Var för är min telefon helt död?  Asså den funkar ju..  men den är väldigt tyst :(



                       


/j


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0