Längsta stoppet

..sen jag började blogga tror jag.. Lite abstinens har infunnit sig och jag ska försöka ta mig tid att skriva nu. Känns bara som att jag börjar tänka på något.. i mitten av tänket tar det stopp och jag undrar vad det var jag tänkte på egentligen..Snurrigt..  För mycket..!!


Man vill så mycket men hur får man tiden att räcka till?

Hade så mycket planer för veckan men inser nu att det blir tight med allt..   Det blir ju så jäkla sent när man slutar jobba kl 18..  Skulle ju träna, vårstäda våra garderober, kolla in Patriks nystylade lägenhet, hälsa på Therese Kim och Cornelia, äta frukost på Java med "bevvan-gänget", gå på bio, tvätta, baka till föräldramöte,  fixa Alvas cykel med att höja sadel, pumpa däck och smörja kedja, hade velat kolla på Alva när hon klädsimmar på simskolan. Sen ska man hinna laga mat och fixa med det som behövs hemma. Och så jobbar man 7 dagar av 7...

Men det löser sig.. Har ju lite tid över på fredagkväll, då ska jag tvätta och fixa garderober, rensa tjejernas gamla urväxta kläder och lägga in det nya jag köpt. Ska även baka till ett föräldramöte eftersom jag är klassförälder denna termin.. Och så på lördag efter jobbet finns det tid innan jag ska på bio med Ghina. Blir en lugn, nykter helg. Börjar bli gammal och måste försöka ta hand om mig lite :)

Har rett ut det som var jobbigt förra veckan.. Känns bra och jag ler igen. Vad konstigt allt kan bli av missförstånd och genom att man har olika sätt att uttrycka sig..  Onödiga saker som faktiskt kan vara ganska lätta att reda ut..bara man vill och tar sig tid.. 

Hade ett bra avslut på veckan sam var.. Pappa kom till oss. Hade med sig presenter från Thailand, tjejerna fick jättefina klänningar och jag fick ett par vita converce, så snygga! Vi hade mys i soffan med god mat och glass i stora lass. Pappa vet ju att jag är svag för Ben&Jerry's så han köpte 3 olika smaker..  mmmmm.... Tjejerna var så glada att ha morfar där.. Sen på måndagen körde pappa mig till kontoret och jag visade honom runt.
Vi bestämde att nästa helg jag har tjejerna åker vi nog till Arvika.. Det var ju i julas vi var där sist så det är dags nu!


Nä, nu ska jag gå och leta after dammsugspåsar till min asdåliga dammsugare.. Verkar ju hopplöst att hitta! Sen blir det mer jobb..

/j

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0