Alvas första sms..

Idag pep min telefon några gånger men jag satt och skrev så jag kollade inte direkt. Sen ringde det strax efter. Det var Alva.. Hon berättade att hon fick låna en telefon och skicka sms till mig och undrade varför jag inte svarade. Jag lovade att svara och vi la på.
Jag fick en stund med både skratt och några tårar när jag läste vad hon skrev. Såhär gick sms:en:

Alva: Tim Tanja och Trixi är på äventyr i våran mattebok i klassen. Det börjar bli gonger. KUL!/Alva

Alva: Vad jör du nu. /Alva

Alva: SVARA

Jag: Hej Alva! Jag sitter och lyssnar på musik och skriver i bloggen. Men snart ska jag städa Pluppens bur. Sen ska jag måla Ellas säng igen. Vad duktig du är att skriva. Puss mamma.

Alva: Kul och städa.

Jag: Nej, det är inte så kul men det luktar kiss så jag måste göra det. Så blir Pluppen glad också. Vad gör du?

Alva: Ingen ting bara skriver.

Jag: Längtar efter dig och Ella, ska bli kul att träffa er i morgon. Puss

Alva: bra!

Alva: Jag längtar efter dig också.

Jag: Tur att vi ses i morrn då mitt hjärtegryn.

Alva: Jag älskar dig.

Jag: Jag älskar dig och Ella också!

Alva: Bra att du älskar oss.

Jag: Men det är klart jag gör, ni är ju det bästa jag har..

Alva: ok

Alva: Ella bråkar med mig.

Jag: Jag tycker ni ska kramas och vara sams. Då blir både ni och jag mycket gladare.

Alva: ok.

Alva: Vet du mamma att Ella bråkar med mig

Alva: Mamma ja vill åka till dig idag.

Jag: Försök vara sams, lek nåt tillsammans. Vi ses ju imorgon. Mys med pappa nu..

Alva: ok



/j




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0