Lätt hjärnskakning..

Först vill jag tacka Patrik som övertalade mig att komma till hans fest igår. Det var skönt att komma iväg och tänka på något annat. Väluppstyrt med mat, lekar och allt i 80-talets anda. Klockrent! Förutom att jag krockade med min lagkamrat under en tävling där vi båda höll på att svimma för ett ögonblick så var det väldigt trevligt. Det var så härligt att träffa er alla igen, Patrik, Fredrik o Simone, Henrik o Helene, Christer o Anette, älskar er allihop, det vet ni♥   Sparamt med vin för mig, det hade jag lovat mig själv för jag vet att jag inte hade klivit ur sängen idag om jag druckit som jag vet att jag hade kunnat gjort.. Då hade den där hemska jätteångesten som jag upplevt några gånger när jag inte mått så bra kommit..  Ångest har man så det räcker ändå!

Gick upp tidigt och gjorde kaffe, har lånat ett par skivor som jag spelat högt hela dagen. Mamma kom över en stund och vi målade Alvas säng, det var bara den som var kvar efter fredagens målning.

Ska börja från torsdagen:
Jag och tjejerna stod i kö på mässan för att få sprutan i 2½ timme. I ösregn, utan paraply och regnkläder..för det hade jag glömt. Vi var blöta och kalla in till märgen när vi var klara..
På kvällen där var jag ju som sagt och kollade på den där trean. Den var jättebra! Tills herren som bodde där kläcker att "ja, jag skulle väl säga också att det är kallhyra på den här". Fy fan, det säger man väl i n n a n!!??  Så jag skiter i den! Är frusen och vill ha varmt hemma, vill kunna bada och duscha utan att tänka mig för hela tiden. Nä, bort med den! Fokus på det jag har nu, det kommer bli bra här, ett tag till.

Torsdagskvällen och natten var på ett sätt den bästa på länge men samtidigt väldigt jobbigt.

Till frisören kl 08 på fredagen. Lustigt nog hade en vän, som jag inte känt så länge men som jag tycker väldigt mycket om, också klipp och slingtid. Så vi satt där samtidigt, bredvid varann och kunde prata.. Skönt.. Både hon och jag blev väldigt fina i håret också! 
Ont i armen efter sprutan..sen kom sjukkänslan i kroppen, fick feber och blev så risig.  sen när man redan känner sig svag sen innan så blev allt värre, jag bara grät på jobbet. Fick gå hem..
Sov ett tag.
Sen kom 4 underbara tjejer hit, syster, Eva, Hanna och Emma.. Det sattes igång och målas. Eva stod i köket och agerade husmor och gjorde soppa till allihopa. Jag mådde inte nåt vidare, men målade ändå köksbordet och kryddhyllan. De andra höll till i vardagsrummet och målade massa andra saker och drack vin och hade väldigt kul tror jag. Jag är så tacksam! Tack snälla snälla ni...
På lördagen när jag vaknade kände jag mig inte sjuk längre! Underbart. Gick och jobbade med bästa Therese.. Åh, jag fick present av henne... Jättefin liten ljuslykta och ett zinkhjärta som man också kan ha ljus i. Till mitt "nya"  hem! Tack underbara du...


Ja, så var det..  Denna helg är snart slut. Mina älskade ungar kommer i morrn! Ska fixa klart sista målningen nu och ställa ordning möblerna så vi kan bo här en vecka som vanligt innan jag drar igång nästa projekt, att måla väggarna i tjejernas rum och börja byta ut vissa möbler.

Kommer foton lite senare idag..


/j







 


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Vi älskar dig också syster, de vet du:)

Kramar!

2009-11-22 @ 23:16:17
URL: http://www.simoneofredrik.se
Postat av: Simone

Vi tycker om dig du är en underbar person <3

kramar!

2009-11-22 @ 23:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0