Nej, men det här går inte!!

Har haft en helg som har varit den jobbigaste på länge.. Fredagen var bra, tack kära faster och "Danielsson" för ni tog hand om oss. Tack för god mat och allt annat. Jättemysigt..
Men när jag öppnade ögonen på lördagsmorgonen kände jag att det rasade igen. Gick omkring i pyjamas hela dagen. Tappade halva min förbannade jävla tand som har varit lite konstig på sista tiden OCH som jag hade fått tandläkartid för idag..men den lossnade innan jag hann dit.. Isar så fantastiskt skönt i den!!!!! Känns dessutom som en ganska dyr historia...
Lördagkvällen bestod i lite mer tårar och vin, några telefonsamtal..stackars mina tjejer.. jag klarade bara inte av att hålla masken inför dem.. men vi pratade och även om de inte kan förstå allt så tror jag det kändes bättre för dem när vi pratat.. Lördagnatt och söndag ska vi inte tala om.. Tack mamma, för tjejerna kunde vara hos dig ett tag. Och tack Maria-min livlina, för du kom igårkväll och räddade mig..

Det är så fruktansvärt jobbigt just nu! Detta var inte alls vad jag tänkte eller ville. Hade sett fram emot en helt annan slags framtid..
Men nu är det som det är. Det blir inte alltid som man vill och det funkar inte alltid, fast man vill!
Många saker som ska stämma och nu har vi ju försökt länge. Det gör så jävla ont bara, när man älskar någon men det  inte finns ett skit mer man kan göra.. 
Varför kan det inte bara vara enkelt?

Jag kan iallafall inte bara sitta här och må dåligt, jag måste göra något, ta tag i mitt liv. Iallfall försöka må bättre..
Och det kommer jag göra..så småningom..
Väntar på första uttagningen från universitetet, kommer jag in blir det en stor förändring, som bara kan bli till det bättre.
Och sen, eller det första nu.. Eftersom jag har känt att jag inte trivts så bra i min lägenhet längre, mest sett den som ett ställe att vara på när jag har tjejerna. Har ju bott i Hovsta varannan vecka i nästan ett år nu, tyckt det varit roligare att fixa där.. Det har ju mer känts som mitt hem..   Har faktiskt inte gjort speciellt mycket i min  lägenheten sen jag flyttade in för 2½ år sen. Nu är det dags!
Först och främst är det röjning! Kasta en massa, rensa och sortera. Ska ta massa saker till loppis och stå tillsammans med tjejerna tänkte jag, de ska få sälja sina gamla leksaker själva. Och för de pengarna kan vi göra fint i deras rum. Eller iallafall en bit på vägen.. Vissa möbler ska målas om, vissa ska bytas ut. Blocket är min nya vän:) Lite nya blommor, gardiner...  Ska göra om i varje rum tänkte jag, så vi får ta lite i taget.
Tror att det kommer kännas mycket bättre, jag hoppas det iallafall.. Det är viktigt att trivas där man bor.

Har försökt boka upp lite aktiviteter efter jobbet i veckan.. Nu har jag ju inte tjejerna på en vecka och det kommer kännas riktigt konstigt och ensamt att vara själv..  Tur man har vänner♥


/j

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0