Betar av min "att göra"

Vad skulle jag göra utan mina listor? Om jag skulle sluta skriva dem skulle jag behöva gå i terapi för att inte bli helt knäpp tror jag...
Har en lista nu på saker som ska fixas innan onsdag.. Betar av lite varje dag :)
Idag beställde jag pengar på Forex..  Eller beställde pengar! Fan va gött om man kunde göra det..  Men ja, ni fattar, växla pengar...

I måndags var vi i Nora, Järnboås, hos Nettan och Carla.. Och Kalle såklart! Vi fick åka fyrhjuling. Ut i skogen och plocka blåbär och hallon.. Så mysig dag. På kvällen var vi alla här i Hovsta plus två familjer till. Det blev åtta vuxna, sex barn (+en i Nettans mage), tre hundar och en kanin som var här på måndagskvällen och åt kyckling, ris, potatis, såser och sallad. Två olika pajer till efterrätt och kaffe! Verkligen lyckad dag och kväll!

Mot skoooogen!!


Nu är det jobb igen.. Torsdag, fredag och lördag. Sen blir jag ledig söndag och måndag. Jobbar lite på kontoret på tisdagen, sen åker vi till Stockholm på tisdagkväll :) Skulle jobbat på kontoret i morse några timmar men hade en chef som glömt plus ville ha lite sovmorgon ;) och jag har ingen nyckel dit så..  Får ta det på tisdag istället..

Alva är hos en klasskomis i deras sommarstuga ett par nätter, hon kommer i morrn igen, men då ska tjejerna vara hos mamma. Jag jobbar både fredag och lördag, då tyckte kära mor att de lika gärna kunde sova över.. 
Idag när jag och Ella kom hem efter jobbet lagade jag först mat, sen hjälptes vi åt med en blåbärspaj.. Provsmakade lite när den var klar.. MUMS! Det var ingen vanlig smulpaj.. utan med ägg och bakpulver i..


Först krämig kycklingpesto med lite mozarella..

sen blåbärspaj med vaniljsås..




Klockan är 01.19 och jag sitter här och skriver.. Inte helt ok, borde sova men är inte trött. Dricker mitt te och myser med ljus..  Kolsvart ute. Snart vinter typ..  Nä, men iallafall höst och man får ta på sig stävlar och varma stora tröjor.. Sommarn är bäst, men ok, hösten är lite bra också;)

Godnatt
/j

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0