Dag 1 - Presentera mig själv

Dags för 30 sanningar! Med början av en presentation av mig själv....

Vem är jag?
Det undrar jag ju själv ibland :) Ska väl försöka reda ut det nu då!

Jag är nog en typisk storasyster som vill ha ordning och reda och koll på det mesta runtomkring mig. Om det blir för rörigt blir jag stressad. Vill ha snyggt och städat runt omkring mig. Fast jag var värre på sånt förr.. Har nog släppt lite på det där nu..
Gillar att pyssla och greja.. Är det inte tomtar i lera så är det tavlor eller något annat. Kreativt eller terapiarbete? Välj själva!!
Är sjukt frusen av mig, älskar därför solen och sommaren.. Värme!!
En bra egenskap som jag tror mig ha är att jag bryr mig väldigt mycket om andra, jag vill att folk i min närhet ska ha det bra och till min egen nackdel kanske jag bryr mig mer om andra än mig själv ibland.
Kärlek är ett viktigt ord för mig. Att älska och att bli älskad är liksom nummer 1.
Svag för god mat och lagar den gärna, men bara om jag får bjuda, lagar nästan aldrig mat till bara mig själv, det är så tråkigt. Älskar goda dofter (i alla former.. sköljmedel, parfymer, rengöringsmedel, schampoo, doftpåsar osv..).
Känslig skulle man kunna kalla mig.. På alla möjliga sätt.. Gråter till filmer, tv, dokumentärer. Gråter när jag läser böcker. Gråter när jag har dåligt mamma-samvete. Och så blir jag ledsen om någon trampar mig på tårna, visar mig orespekt eller leker med mina känslor. Känner otroligt mycket empati för människor, barn och djur...
Som de flesta vet är jag mamma till Alva och Ella. Det finaste jag har. Varannanveckamamma.. Tror jag vant mig vid det nu efter snart 4 år.. Klart det är jobbigt ibland, man saknar dem. Men man får försöka se det positiva i saker och ting.. De veckorna de är hos sin pappa kan jag göra egna Jennygrejer och skaffa mer energi till mammaveckorna.
Min kärlek är Hans, som jag flyttat ihop med nu i somras. Vi träffades för ja.. det är ett tag sen nu.. Först var det lite till och från men nu kan man väl säga att vi varit tillsammans i ca 2 år. Har kvar min lägenhet i stan, fast den hyr jag ut i andra hand. Bor ju i villa Hovsta nu :)
Något som jag märkt nu när jag börjat plugga (eller är det för jag blivit äldre?) är att jag lever mer och mer efter måttot: "Behandla andra som du vill bli behandlad själv". Tänker mer och mer på det sättet.. Att faktiskt vara så som man vill att andra ska vara mot en själv och det är också något jag tjatar på mina barn om.. En viktig sak!
Önskar ibland jag hade bättre självförtroende..eller kanske självkänsla.. Det känns lite svajigt ibland. Vissa dagar är det väldigt bra, andra inte.. Men det är sånt man får jobba på :)

Tänker inte ta så mycket om min bakgrund eller vad jag gjort tidigare..jobb och sånt.. Just nu pluggar jag och det är jäkligt kul! Om tre år är jag klar och då får vi se vad som händer:)

Lite om mig.. Men det lär ju komma fram mer om man ska skriva de här 30 sanningarna nu :)


Hörs/j

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0