Dag 2 - Min första kärlek

Jaha.. Min första kärlek, som jag minns var en rödbrun gosedjurshund vid namn Lady.. Henne hade jag jämt när jag var liten. Sov alltid med henne..
Hon finns faktiskt kvar. I en kartong i källaren. Har lovat barnen att jag ska ta fram och visa henne nångång. Hon betydde mycket för mig och har tröstat mig många gånger.

Om man pratar om kärlek till människor och inte till gosedjur så var nog min första kärlek när jag gick på lekis. Jag var 6år och ganska förälskad i en kille som hette Mats. Jag tror han var rätt kär i mig med för jag fick hans bästa leksak i present. En röd välandvänd brandbil. Det är väl typ det jag minns av det hela.. Vi brukade sitta berdvid varandra på samlingar och sånt..

När man blir lite äldre och lite mer medveten om vad kärlek egentligen är så var killen jag tittade i smyg på Tobias! Han var ett år äldre än mig och gick i 4:an när jag gick i 3:an.. Vi bodde på samma gata så jag brukade ofta cykla förbi bara för att få se en skymt av honom. Tyckte han var så söt. Och senare, tror det var när jag gick i 4:an eller 5:an så blev vi faktiskt ihop! Jättekär var jag.. Och han var alltid så snäll mot mig.
Det var på den tiden man gick på disco på fredagarna på fritidsgården och köpte dricka i glasflaskor och sura S-märken.. Han var den som bjöd mig på det de där fredagskvällarna.. Som alltid slutade med en tryckare. Låten som spelas i mitt huvud när jag tänker tillbaka är "nothing´s gonna change my love for you" med Glen Medeiros. Haha, det var tider det!!


/j


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0