Dag 3 - Mina föräldrar

Monica Iris och Per-Arne.. Det är min mamma och pappa det!
De var båda 19 år när de fick mig. De hade väl varit ett par sen de gick i sjuan eller så.. Tror inte jag var planerad :)
De gifte sig när jag var tio månader men sen skilde de sig när jag var runt två år tror jag.
Därför kan man säga att jag har fyra föräldrar. Två biologiska och två bonusar! För mamma träffade Göran och Pappa träffade Tina och de har funnits med i nästan hela mitt liv.
Och utan dem skulle jag ju inte ha mina syskon!

Mamma är kärleksfull och omhändertagande, vill väl och är faktiskt en liten curlingmamma skulle man kunna säga. Både till mig och brorsan. Hon är lugn och vill ha ordning runt omkring sig, hon vill ha koll på läget (undrar var jag fått den egenskapen från...hmm..).
Mamma är också väldigt pysslig och kreativ. Hon kan måla och sy och hon lagar fantastisk mat!

Pappa är lugnet själv.. Han stressar sällan och hans måtto är: "Det löser sig". Undrar hur många gånger han sagt just de orden till mig? Pappa ser positivt på saker och ting och ser sällan saker som problem.. Allt går att lösas! Gillar den egenskapen hos honom, för när man själv kan vara lite smånegativ så kan man prata med honom och han vrider till allt och får en att tänka på ett annat sätt. Ett konkret sätt! Pappa är en grym kock. Av typ ingenting kan han fixa till en underbar middag. Och alltid utan recept..

Tina är pappas fru och hon är alltid glad och positiv. Hon gillar fart och fläkt och något ska helst hända hela tiden. Hon är en människa man kan prata med..Om allt.. Hon har hjälpt míg genom många kriser. Massa stöd och råd genom livet har jag fått tack vare henne.

Göran är mammas sambo. Han kan upplevas som sträng och aktouritär.. Men i själva verket har han ett hjärta milt som en kattunges.. Hård yta men mjuk inuti. Han smälter för barn och djur och han har alltid ställt upp för mig när det varit något. Kanske inte den som pratar känslor men känner man honom så vet man vad han menar ändå :)

Är så glad för mina föräldrar, älskar dem så. De finns alltid där för mig och Alva & Ella. De älskar sina barnbarn och är stolta morföräldrar!!

Man kan inte välja sina föräldrar men kunde man det hade jag inte ändrat på något!!

Puss på er!
/j

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0