Lucia, Sjuk, Jason, Stress, Loppis, Överraskningar, Klar....

Ja, ska försöka sammanfatta vad som händer runt mig nu..

För det första så är det igång, Musikhjälpen i P3.. Lyssnar så mycket jag kan. Idag ska jag skänka pengar till att barn inte är till salu, som är ämnet för iår och samtidigt ska jag önska en låt.. Håller på att formulera en bra motivering bara:) Just nu tror jag Jason sover för jag hör inte hans röst i radion, men han kommer nog tillbaka snart :)

Sjuk ja... Jag vet inte vad det är för fel på mig.. Har haft så ont i huvudet.. Fick spy i söndags. Hängig och inte alls pigg.. Nu sitter jag och nyser så nu kanske det bryter ut nåt jävulsskap!! Bara för att jag är ledig ett tag!? Blev i stort sett klara med vårt arbete i skolan igår, lite finslipning kvar bara kanske. Vi har gjort en social utredning och förslag på insatser som skulle kunna passa en strulig 16-årig kille. Ärendet ska upp till nämnden för bedömning och beslut om han kan få den hjälp vi vill ge honom. Allt är såklart påhittat.. Men själva redovisningen innebär att vi ska sitta och försvara vårt "fall" så våran ungdom får den hjälp han behöver.. Ganska kul har det varit men lite jobbigt ibland såklart. Sen har jag ju en hemtenta mellan jul och nyår.. Sen är denna terminen klar!

Min grupp: Nermin, Lena och Erika!



Har haft tjejerna i veckan och igår var det dags för pappavecka igen. Jag tycker mest jag skällt på dem.. De har lite svårt att lyssna och hjälpa till ibland.. Sen ibland är de helt underbara och så får jag så jävla dåligt samvete för jag är så sur.. Men i fredags kämpade vi tillsammans, jag och tjejerna.. Vi bar saker, organiserade och packade upp och packade ner.. Vi skulle nämnligen stå på loppis i lördags! Väl på plats och när vi plockat upp sakerna på bordet var tjejerna spända av förväntan.. "kommer vi få så mycket pengar så vi kan åka till thailand?" Massa människor stod i kö för att komma in när klockan slog 10.. Och jäklar vad folk det vällde in.. Tror tjejerna tyckte det var kul första timmen, att folk köpte våra saker och leksaker liksom.. Sen blev det lite långsamt för dem, men de var så duktiga..  Fick tyvär inte så mycket jag hade önskat.. Massa grejer med hem igen och 1800kr rikare, som nu ligger i semesterburken..




Igår var det Lucia. Var och tittade på Ellas luciatåg på skolan. Får alltid en så stark känsla när tjejerna är lucia eller tärna eller vad de än är.. Men det Luciatåget får mig alltid att börja gråta.. Det är så fint..



Snart jul.. alltid lite stressande känsla.. På julafton åker jag och tjejerna till Arvika. Hans åker nog till Säffle. Har fixat ett par överraskningar:) Kommer inte köpa så mycket julklappar iår. Har inte råd.. Man får göra det bästa av situationen helt enkelt..

Nu ska jag fixa mig och hämta Alva för att ta henne till tandläkaren, hon har en tand som kommer upp där den inte ska!! Efter det blir det lunch med Therese!


Kram/
j

Kommentarer
Postat av: Pappi

Ska bli så kul att ni kommer till Arvika. Tjejerna alltid så fina. Vi hörs snart. Puss

2010-12-14 @ 10:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0