Hur går det ihop!?

Jag tror jag ska plugga förevigt!
Har suttit nu och betalat mina räkningar och jag har mer pengar kvar än jag hade när jag bara jobbade!! Det är ju helt otroligt, vad glad jag blir! Kommer nog fixa det här!
Det kan ju bero på att jag jobbar extra och fick lite mer bostadsbidrag än jag hade innan.. Inte för att jag är rik på något sätt...men att klara sig en månad utan att ha 0 kr på kontot den sista veckan betyder mycket för mig. Klarade faktiskt av att behålla den lilla summan jag satt in på sparkontot utan att nalla av dem...

Idag ska jag fixa lite hemma, kommer ju folk hit på mat i morgon. Min syster ska bjuda på mat men det passar bättre att vi håller till här, så jag vill ha lite ordning iallafall, dammtussarna måste bort!
Ska hämta Ella på dagis innan lunch och umgås lite med henne innan hon ska på gymnastik hela eftermiddagen. Hon ringde igår och hade lite mamma-längtan.. det känns i hjärtat och eftersom jag är ledig idag passar det ju att jag har henne hemma en stund.

I eftermiddag blir det IKEA. Ska kolla på lite saker till vardagsrummet, hyllor och en matta kanske.. Sånt som är kvar efter min "home-makeover" i julas.. 

I morrn ska jag jobba, sen kalas för lillebror..  Skäms..glömde ringa honom igår på hans födelsedag..förlåt....

Skolarbetet är nästan helt klart, lite småfix bara.. Känns jäkligt skönt att släppa det i helgen och bara vara..
Livet är rätt skönt:)

I gårkväll fick jag höra att jag pratar annorlunda...? Att jag fått ett bättre språk (på ett positivt sätt) sedan jag började plugga.. Haha..känner mig jäkligt akademisk!! Har inte tänkt på det själv, tyckte det var roligt..


Ha en underbar fredag!!
/j

Kommentarer
Postat av: En undrande..

Då behöver jag inte ta det personligt att du glömmer min födelsedag varje år.. ;)

2010-02-26 @ 09:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0