Tre dagar!

Ja, det var tre dagar sen jag skrev sist.. Dåligt av mig..

Idag har jag jobbat på kontoret. Det var ett tag sen sist jag var där så en stor hög papper låg där och väntade på mig. Fick bli kvar lite längre än jag först tänkt, men jag jobbade undan allt och det var skönt att få det gjort och inte lämna något kvar.

Annars då, vad gör jag?
Jo, fortfarande så läser jag och försöker förstå. Har tills på torsdag på mig att göra en uppgift. Ska läsa olika kapitel ur 4 olika böcker och svara på frågor utifrån litteraturen. Mycket handlar om ens egna tankar och funderingar i de olika frågorna och jag tycker det är jättesvårt!
Har fått höra att jag kanske har lite för höga kav på mig själv eller att jag gör det svårare än det är.. Kanske är det så...
Mitt största problem är att jag har svårt att förstå allt jag läser.Det är ju skrivet med ett språk jag vanligtvis inte använder.. Och förstår man inte allt man läser är det svårt att veta vad man själv tycker i frågorna...eller hur?


Jaja..

godnatt
/j

Kommentarer
Postat av: Soya

Hoppas du får rätsida på din uppgift. Kram kusin

2010-01-26 @ 10:57:18
URL: http://soyasblogg.se
Postat av: Åsa

Jag har aldrig förstått de böcker vi läser, just för att språket är så akademiskt, men på något konstigt sätt så har jag klarat alla tentor och inlämningsuppgifter ändå. Tänk på att terminen precis har startat och ha inte för höga krav på dig, du kommer snart in i det och se till att du jobbar ihop med bra klasskompisar så ni kan hjälpas åt.....KRAM

2010-01-26 @ 14:37:46
Postat av: Veronica

Blir nyfiken, vad är det för böcker? Kanske jag också har läst dem :-) Ord som återkommer som är nya, ta reda på vad de betyder. I övrigt försök att se helheten och häng inte upp dig på detaljer. Att sammanfatta ofta när man läser och fråga sig själv "vad är det jag har läst de senaste sidorna?" kan också fungera. :-)

2010-01-26 @ 16:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0