Ladda sista dagen!!

Idag är sista dagen av min ledighet. Känns sådär. Vill hellre vara ledig såklart..  men pengarna behövs. Kommer jobba i 4 veckor framåt, alla dagar utom söndagar.
Alva ska vara kvar hos mamma och Göran ett par nätter, de ska fiska och bada. Ella åker med brorsan till Värmland i morrn och ska bo i tält och fiska. Blir kul för dem. Ska hämta Ella nu på eftermiddagen, ikväll ska vi grilla hos kompisar i Lillån, ska bli trevligt.
Är lite bakis, hade kul igår. Räkbåten i sig är lite sunkig tycker jag, men min bakade potatis, vädret och sällskapet var strålande! När vi kom i land igen gick vi till strömpis uteservering och satt där ett tag, sen gick vi in på Strömpis. Mycket folk och varmt. Stod mest utomhus och pratade med folk. Ville dansa men mina kära kollegor dansar gärna till schlagermusik på övervåningen.. Och jag ville inte stå själv på dansgolvet nere så det blev ingen dans för mig :). Hela killgänget som firat att Kim fyllt 30 kom också dit, det var kul! Tog taxi hem och bjöd Milton och Landmark på lite nattamat. Råkade salta i riset några gånger för mycket, knappt ätbart.. Får skylla på tequilorna jag drack..
Nu håller jag på och styr hemma, ska tvätta, packa till Ella och städa lite. Kom aldrig iväg till mormor igår så jag åker nog dit idag istället, när hon sovit efter maten..
Det är bara så jävla jobbigt att se henne som hon är nu.. Det är ju inte hon! Tänkte om jag skulle ta med lite handkräm och nåt nagellack och göra lite handmassage och måla naglarna på henne.. Hon kanske tycker det känns skönt iallafall..


/j

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0