En sak är säker!!

Att även fast det är skönt att vara ledig från skolan ett tag så är det nog ändå bättre att plugga.. Jag har jobbat i två dagar nu och hade nästan glömt bort hur drygt det är att sluta kl 18.. då ta sig till fritids o dagis och hämta barn, sen handla, sen laga mat osv..  idag var klockan 19.50 när vi ätit klart. Alva skulle göra sin läxa= läsa högt för mig en kvart. Gissa om jag somnade? Likadant igår.. Helt slut.
Jag gillar mitt jobb, det är inte det. Och mina kollegor är bäst! Men jobbiga kunder och arbetstid till 18 när man har relativt små barn..  det går bort.. Iallafall för mig!!

Nu har jag kollat lite på fältrapporten IGEN.. den ska in för sista gången nu när vi rättat och fixat efter opponeringen.. Orka! Sen vet jag inte varför men jag drog ihop en kladdkaka! Har fått så sjukt ont i magen, jätte-magkatarr!! Har inte haft såhär på länge och jag har inte gjort nåt konstigt alls, det bara kom. Har mått illa fan hela dan, känt mig konstigt hungrig med det där äckliga magkatarrsuget.. men inte kunnat äta som jag borde. Men va bra, då gör vi en kladdkaka kl 23 på kvällen, det hjälper säkert!!

Gonatt!
/j




Kommentarer
Postat av: Veronica

Du gör det bra! Jag tycker det är kämpigt nog att komma hem 16.30 med hungriga barn! Att sluta 18 är nog svårt! Jobbar du hela sommaren? Gav du upp fåret Shaun i lera? ;-)

2010-06-09 @ 23:33:37
Postat av: Jenny

Hej Veronica!

Tack..jag gör tappra försök.. Du har ju fler och yngre barn än mig så jag förstår att det är kämpigt även kl 16.30..

Nej, jobbar inte hela sommaren.. Ledig lite snart och sen jobbar jag massor igen (6 dar i veckan) v 28, 29, 30, 31)

Jo..Shaun i lera ligger på hyllan ett tag.. försökte mig på att göra några fler men de blev inte alls bra. Lovar att säga till om jag ger mig på det igen..

Hur är det med dig?

Kram

2010-06-10 @ 00:13:56
URL: http://jennyis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0