Shopping!!

Idag har min och tjejernas dag bestått i att tvätta (det var mest jag som tvättade, de skjutsade varann i tvättkorgen dock..och plockade ner torr tvätt från klädstrecket). Men totalt 10 maskiner!!
Och så har vi varit på Marieberg i flera timmar. Det var både kul och jobbigt. Kul för att vi hade trevligt tillsammans och fick uträttat det vi skulle. Jobbigt för att vi var där så länge och jag blev lite trött och stressad. Lite stressad över jättehög musik i butikerna, samtidigt som jag provar nåt klädesplagg och försöker föra en konversation med nån av tjejerna.. Jag börjar nog bli gammal på riktigt, har aldig stört mig på det tidigare!
Vi kom iallafall hem med bla: saker Alva behövde till kollo som gummistövlar, solcreme, schampoo, alvedon, hårborste,  ett par klädersplagg.. Ella fick en klänning och en fin jumper med leggings till och så köpte hon sig ett diadem för egna pengar som hon ska ha på ett kalas på söndag.
Jag köpte bla brassestolar till Hans, en kjol, en tunika och en annan jumper. En liten termos och en hålslag från Clas O råkade också följa med:)
Båda tjejerna blev klippta hos frisör och blev så fina så!
Nu ikväll har vi bara varit hemma, tjejerna har gjort armband och pysslat lite. Jag har mest vikt tvätt och lagt in.
Har alldeles för ont i magen, borde gå till läkaren. Men ska väl kanske prova nåt receptfritt först.. Galet! Ska dra ner på kaffet rejält, inser att jag måste..

Summan av dagen är iallafall bra. Vi har haft jättemysigt. Men nu när de sover känner jag mig lite ensam. Va ska man göra liksom? Skit på tv..

I morgon är det frukost på Java, ska bli jättetrevligt, längtar! Lillebror Erik flyttar hit nu ikväll så vi ska förbi honom i morrn, pappa och alla är där och hjälper.
Sen blir det nog en sväng förbi mamma också.
Hoppas på mer sol än idag..

/j

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0