Skolavslutning!

Min stora tjej slutar andra klass i morrn! Klänningen ligger framme och picnickorgen vi ska ha i stadsparken är förberedd.. Shit vad fort tiden går.. Andra klass.. minns själv när man gick i låg och mellanstadiet och hur det kändes inför en skolavslutning..fjärilar i magen..


Här är när hon fortfarande gick på dagis..


maj-2010
Älskade hjärtat.. Och snart åker du på kollo i två veckor...Stora tjejen..


Ännu en dag med magont.. Ghina kom och berättade (fast ja redan visste men "glömt") att man ju inte ska dricka kaffe när man har magkatarr, inte kolsyrat heller..ja hade precis varit o köpt en dricka och stod med en kopp kaffe i handen..  Man kan inte leva utan kaffe! Det går bara inte..
Alva fixade mat idag, tortellinigratäng, jag hjälpte bara till litegrann..sen plockade hon in disken också, på eget bevåg! Framsteg!! Tror min änding och strategi av regler och vissa andra saker börjar ge resultat.
Pratade med mamma förra veckan om att vara curlingförälder... Både hon och jag vet att hon varit det till viss del, stor del ibland.. Och jag förstår att hon gjort vissa grejer i all välmening.. Men jag tänker att jag inte ska "curla" så mycket.. men visst är det svårt.. Ibland föröker man underlätta...ibland vill man att saker ska gå snabbare.. Men vem hjälper man??  Inte barnen iallafall!!

Har nyss kollat i kalendern o förökt komma fram till lite sommarplaner.. Blir nog ett par dagsutflykter, Stockholm, E-tuna och Kålmården. Sen Arvika såklart! Är grymt sugen på att ta en sista minuten i år igen.. I slutet av sommaren.. Vi får väl se:) Jobbar Hans så mycket som han gör nu hela sommaren så lär han ha råd iallafall..haha!


Gonatt!
/j

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0