Underbara måndag!

Fint väder, ledig! Underbart!
Är ganska trött, men sova får man göra när man är gammal..
Örebrocupen är över och det har varit intensiva dagar på OP-skolan. Men det har varit kul, inga större problem har uppstått. Roliga ungar och trevliga ledare. Hasse och jag var ett bra team även om vi inte var riktigt överens om hur man skulle gå tillväga vid städningen :)

Igår var jag och hälsade på Alva på kollo. Det var roligt att träffa henne och se hur de bodde. Det bjöds på äpplepaj och man fick se foton och filmer på vad barnen gjort hittills. De verkar ha så kul. Det händer saker hela tiden! Sen får de ta ansvar för sina rum och sina saker. All personal verkade jättebra och verkligen engagerade i barnen. Var lite jobbigt i hjärtat att åka därifrån, tror Alva tyckte det också.. Men inga tårar. Jag frågade om hon haft nån hemlängtan men hon svarade att hon inte hunnit tänka så mycket på hemma.. Och det förstår jag, deras schema är fullspäckat och på kvällarna är de så trötta så de däckar i sängen!!

Idag skiner solen, Ella kom hit vid 07 i morse, jag tvättar ett par maskiner och ska göra mig ordning nu för att åka till Eskilstuna och parken Zoo. Hasse ska med också, han ska bara avsluta ett jobb. Han ringde förut och var så glad, han ska på anställningsintervju igen!

I morrn väntar lite städjobb, Ella ska vara hos mamma. Onsdag blir det jobb på kontoret. Sen är det ju snart midsommar.. Fan va fort tiden går!


Ha en bra dag!
/j

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0