Love is in the air!!

Ja, någonting är det iallafall..
Detta har hänt: Alva och en kille i hennes klass verkar ganska förtjusta i varandra.. Förra helgen var de på bio tex..men då var det fler barn med också. Hon pratar även väldigt mycket om denna godbit..
Jag hade bestämt att vi skulle bowla i morrn, tjejerna blev jätteglada när jag berättade.. Hade även denna kille i bakhuvudet, han kanske ville följa med...? Men Alva hann fråga mig innan jag föreslog det..hihi...  Så hon ringde honom och frågade, och såklart ville han! En dejt alltså, med mamma och lillasyster;)
Och vad som ikväll har pågått i min tjejs huvud vet jag inte riktigt.. men hon har duschat, lagt fram kläder tills i morrn och storstädat i rummet!!?  Det blev så fint! Sen fixade hon även nån slags efterrätt med godis i och bjöd lillasyster på.. Lillasyster hade lite pappa-längtan och var ledsen..

Jag har gjort det mesta bakvänt idag, men det funkar det också.. Skulle till att börja med ha läst ganska många sidor i en bok.. Jag har läst en mening.. Sen har jag fikat.. Ella hade med sig en kompis hem från dagis, då var det livat och de skulle ju ha mat, så det är mest sånt jag styrt med idag..Och när Alva fick städrycket så fixade jag med gardiner i deras rum och sånt.. Skolböckerna finns kvar......

Nu är jag helt slut.. Ska gå och däcka i soffan!!

ciao
/j

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0