Redovisning av Projekt 2 = KLART!!!

JA!! Projektarbetet är klart, inlämnat och redovisat. Har varit lite mycket fokus på det i veckan, därav den dåliga uppdateringen här på bloggen.
Men igår hade vi vår presentation som handlade om "Barn till våldsutsatta kvinnor". Hur socionomen arbetar med dessa barn, vad för hjälp de kan få, hur de blir hjälpta osv. Mycket intressant ämne. Oftast kanske man tänker på misshandle kvinnor och även misshandlade barn.. Vårt arbete berörde alltså barnen som bevittnat våld i hemmet. Kanske sett sin mamma blivit fysiskt (eller psykiskt) misshandlad i flera år. Barnet påverkas väldigt mycket av detta.
Visste ni att i varje klass så har minst ett barn bevittnat våld i hemmet? Ca 200000 barn per år i Sverige.. Hög siffra!

Jag var väldigt nervös innan och blev tvungen att läsa lite innantill.. men det gick bättre och bättre ju längre det gick. Fick väldigt bra omdöme av läraren efteråt och även av klasskompisarna som gjorde en skriftlig bedömning på vårat framförande. Vi hade fått med det vi skulle och hade en fin powerpointpresentation. Är grymt nöjd!!

Idag var det två grupper kvar att redovisa och efter det fick vi vår hemtenta utlämnad... Så en vecka framåt ska jag göra tenta! Ska analsera ett fall utifrån teorier och metoder vi lärt oss på denna delkursen. Förklara fallet utifrån olika perspektiv och infallsvinklar. Har läst igenom fallet två gånger och visst verkar dt svårt.. Men det ska bli riktigt kul!!

Först... Ska jag ta helg!!

Nu ska barnen hämtas och vi ska åka och hälsa på mormor på hemmet i Adolfsberg.. Lilla mormor....

/j

Kommentarer
Postat av: veronica

vad härligt!! Önskar jag var lika studiemotiverad. .Sitter här och tentapluggar, tenta om en vecka... i en jättetråkig kurs som handlar om att leva med sjukdom.. och litteraturen består mest av engelska artiklar och böcker, blääää.. ;-)

2010-03-19 @ 14:50:27
Postat av: Eva

Nu ska jag verkligen inte vara en sån som märker ord, för jag vet hur lätt det är att skriva fel när tangenterna bara smattrar i väg, men hur gör du när du ska analsera ;) Har det något med anal att göra?

Puss på dig goding å trevlig helg!

2010-03-19 @ 15:55:29
URL: http://deermountaindesign.com
Postat av: Jenny

Veronica..jag kommer säkert dit också..då jag bara vill spy på det..



Eva.. Ja, analsera har mad anal att göra.. kan inte gå in på det mer här;)

Puss själv, hoppas du har det bra :)

2010-03-21 @ 00:35:34
URL: http://jennyis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0