Blå faran!!

Härmed är jag nu bilägare igen. Han heter Eno, blå faran.. 
Jag hoppas jag kan lita på Eno nu. En chansning när man köper bil och inte är så kunnig. Han är en Seat Cordoba,  nybesiktigad utan anmärkning och född 1999. Han har gått 20700mil. Han hade 4 vinterdäck som följde med, de funkar en säsong till.. En liten spricka i framrutan, lite strul med låset på förarsidan kom också med på köpet! En fungerande stereo kom med och en liten krockskada på rumpan.. Ingen är perfekt.. Lyckades pruta ner priset med 2500kr.. Första gången jag nånsin prutat tror jag!
Jag ska städa honom och polera honom så han blir fin och glansig, sen åker vi!
Nu ska jag ta tag i hemmet och sen kolla upp olika föräkringar, vilken som skulle kunna passa Eno. Hoppas vi kommer trivas tillsammans och att han vill åka med mig dit jag vill!
Jag är glad! Tjejerna också! Ella kom på innan hon somnade att nu kan vi ju göra utflykter, när vi har bil!! JA, det kan vi!!!! :)
Här är han, dålig bild..men ska visa sen igen när han är putsad:



Annars idag så har jag varit i skolan och lämnat tentan. Lägger den ångesten åt sidan för en stund. Lagade fläskkotletter till lunch som jag och Hans åt innan vi begav oss ut på biläventyr. Åkte till ett par bilhandlare och kollade vad de hade att erbjuda... Mycket fint, men dyrt.
Sen kom tjejerna, hängde lite hemma innan Eva kom och vi bjöd henne på mat. Sen följde hon med oss och köpte Eno.

Dags att ta tag i hemmet som sagt!

Ciao
/j

Kommentarer
Postat av: Den Långe!!!

Grattis :) va skoj för dig och barnen!! Bara att komma förbi på en fika om ni vill göra en "liten" utflykt från stan ;-)!!!



Kram på dig!!

Postat av: Jenny

Såklart vi vill komma till er på utflykt:)

2010-05-25 @ 21:52:44
URL: http://jennyis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0