Bra och Dåligt!!

Det hinner hända en del saker på en dag, både bra och dåliga, konstiga och roliga..

Låt oss börja från början:
Försov mig.. Har jättesvårt att gå upp när klockan ringer. Bara mitt fel. Tyvärr blir jag stressad och då irriterad på barnen som får ut för det. Men i morse fick jag be om ursäkt, de gjorde ju precis det de skulle. Och Alva har börjat gått till skolan själv på mornarna så hon kommer iallafall i tid. Ella hann precis till dagis också, innan de skulle dra iväg på utflykt. Det är så jäkla mycket att tänka på ibland, idag skulle matsäck med, matlåda till mig, frukt till Alva, mina böcker och datorn..Ett jävla släpande.. Känner mig verkligen som mamma Taikon när jag cyklar omkring helt fullastad med saker överallt, tokstressad.

Vidare till skolan. Trodde vi skulle få sitta med denna rapport varje dag denna veckan. Men.. VI ÄR KLARA!!!! Så otroligt skönt. Är nu ledig fram tills på måndag då vi får hemtentan.. Ska bara läsa igenom rapporten, dubbelkolla så allt är ok och om vi behöver lägga till eller ta bort något. sen ska den bara skickas iväg till gruppen som ska opponera på oss. Ska bli spännande att se vad man får för kritik osv.. Likaså att granska en annan grupps rapport, ska bli kul faktiskt!

Jobbar hårt med matlådor, kaffe, godis, böcker och papper överallt!

Sen vidare till dagis och skola och hämta barn. Det var så soligt och skönt så vi satte oss på Stortorget och tog en glass.
Efter det matinhandling. Tycker jag kört fast så i matlagningen, det blir samma samma.. Men nu har jag hämtat lite ny inspiration och har lagat två nya rätter på två dagar, barnen åt och var glada och jag med!! Idag blev det thaikyckling med kokosmjölk, grön curry och minimajs, till det risnudlar...mmmm...

Sen fick vi ett litet besök, ville inte ha massa barn (andra än mina) hemma idag, för vi skulle göra läxor och fixa lite annat.. Men kolla här, denna lilla gäst ville tvätta händerna hos oss iallafall och lyckades göra det lite halvdant.. Snyggt va?

Har bokat tvättid...

Fick ett sorgligt samtal från den jag håller kär.. Hans bil har pajjat.. Den köptes i december och har genomgått en del reparationer redan.. Så surt.. Fan ta den bilen.. Önskar jag kunde göra något..

Nu ikväll har jag och Alva suttit med hennes läxa. Bara hon koncentrerar sig går det ju galant, men det är just det här att komma igång som är hennes problem.. Hmm, kan hon ha ärft det från mig? När man väl har börjat flyter det ju på..men innan.. Jaja, nu är den gjord och hon behöver inte tänka på den förrän nästa vecka!

Sen beställde vi några sommarkläder på nätet till tjejerna. Varisn klänning, flipflops, shorts och linnen. Så nu är sommargarderoben uppdaterad. Kollade på kläder de hade förra året, shit va de växer!! Några grejer kunde de ha men mycket är urvuxet..
Så nu är man inte rik direkt, betalat kollovistelsen för Alva också..  Bara 9 dar till barnbidrag.........  Var är guldbyxorna när man behöver dem??

Och nu, sitter jag här i köket, har fyllt i viktiga dagar i kalendern, typ föräldramöten, utflykter och sånt.. Det som är kvar nu är att göra en kopp te, läsa igenom fältrapporten en gång och ringa godnattsamtalet till Hans.. Han sitter ju där han sitter just nu :(

I morgon lämnar jag barnen i vanlig tid, sen tänkte jag faktiskt ta mig en lååång promenad till Naturens hus och runt där, den rundan blir ca 7-8 km.. Hoppas bara på ok väder. Sen ska jag sitta hemma och plugga lite (bara lite) och sen hämtar jag tjejerna efter lunch nångång..sen är vi leeeedigaaaa!!

Dags för te...


/j

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0