Det händer ibland...

...att man är lite nere..
Så kanske det är just nu.
Konstig vecka har det varit.. Gjorde "klart" hemtentan för 5 dagar sen, satt uppe till 02 på natten, gjorde ett par små justeringar igår. Tror inte jag kommer bli godkänd.. Men jag får ta det!
Har gått ca 3 mil i veckan räknade jag ut.
Var på partaj igår, sen strömpis.. Längesen man var där.. Kul? Nja..sådär..  Trött idag? Ja, ganska..

Har varit och hälsat på mormor idag.. Blir så ledsen.. Men jag tänker att om jag inte hälsar på henne nu så kommer jag ångra mig när det är försent sen.. Idag sa hon mitt namn när jag kom iallafall.. Då började jag gråta jättemycket och fick gå därifrån en stund..
Min älskade lilla mormor, du var alltid så pigg och stark, driftig till tusen, alltid något på gång.. Älskade att handarbeta, pyssla, lösa korsord.. Vi bakade och lagade mat tillsammans, vi hade våra "dejter" och hittade på en massa roligt, du tog hand om mig väldigt mycket när jag var liten och under hela min uppväxt, älskade att vara hos dig! Och din din koloni, din ögonsten, där du kunde påta o greja med dina blommor och odlingar.. Ingen hade så fint som dig, inte ett ogräs så långt ögat kunde nå..   Nu sitter du där och ser så liten ut, frågande, tyst.. Du äter inte så mycket och är så trött.. Jag älskar dig jättemycket och du finns i mitt hjärta..alltid.. Ska snart hälsa på dig igen...

Köpa bil!!  Det tänkte jag göra.. snarast! Kraven jag har är att den ska vara bensinsnål och besiktigad.. Inte en massa småfel helst.. Kollar på blocket hela tiden, hittade en idag som verkade jättebra. Ringde på den men då var den precis såld..  Runt 10000kr har jag tänkt mig..
Jag vet att jag bor mitt i stan och inte "behöver" bil.. Men att vara beroende av någon när man ska göra något, i synnerhet med barnen..jag pallar det inte längre.. Att bara komma på att man vill göra en liten utflykt, åka och bada i sommar, kanske åka till Eskilstuna djurpark eller Kolmården. Åka till Arvika...  Finns fler olika anledningar till varför jag vill ha bil.. Nu ska jag köpa en!

Och nu ska jag sova.. Promenera till skolan och skriva ut och lämna in tentan i morgon..
Hämta tjejerna i morgon eftermiddag, dags för mammavecka.. Har saknat dem..

Gonatt!
/j

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0