Kalops och kärlek!

Lördag..väldigt lugn sådan...
Hade en klasskompis här igårkväll på lite vin o fredagsmys. Hon hade sin hund med sig så Pilo blev helt till sig.. Han hade svårt att förstå att den andra hunden också var en hane :)
När jag vaknade i morse hade jag grym huvudvärk.. Kände mig nästan bakis, jättekonstigt med tanke på att jag bara drack 3glas.. Hela dagen har varit seg. Mamma kom och hämtade barnen för att gå på bio med dem. Då kollade jag och Hans på TV, ett program om "barn till salu" i Kina, helt fruktansvärt var det.. Barn som blev kidnappade och sålda.. Jag grät..och grät..och grät... Huvudet kändes som en melon efteråt..

Sen gav jag mig på att göra en klassisk kalops.. Brukar ju göra köttgryta i vanliga fall, med lite allt möjligt i, men idag körde jag helt vanligt och enkelt, det blev bra och väldigt uppskattat av Hans. Mera kalops till folket!

Nu är jag och Ella själva hemma..ja Pilo också förstås.. Alva sover hos mamma och H åkte till några kompisar och skulle kanske gå ut. Vi myser här istället och när E har somnat kanske jag ska läsa några rättsfall, har massor att läsa tills på tisdag!

Just nu är det "så mycket bättre" på tv. Petter sjunger Lill-Babs låt - tuff brud i lyxförpackning! Grym är han!!

Om 5 dagar åker vi till Italien, ska bli så skönt och kul att komma iväg litegrann, och inte minst för att se Zlatan spela!! Coolt att ha gjort nåt sånt också!! Mitt problem är vad och hur jag ska packa.. Vi har bokat packning på ryan air..man måste ju betala för hur tung väska man ska ha.. Så vi ska ha en gemensam väska på 15kg!! Hur ska det gå med skor, kläder, toagrejer och sånt!!?? Måste tänka smart!

Sen går jag och funderar på att göra nåt med håret, ska jag färga det mörkbrunt?? Det är slitet nu.. Antingen nya blekta slingor som sliter lite mer på håret eller helt ny mörkbrun färg.. Problemet är ju bara om jag ångrar mig sen.. det går ju inte bara att förvandlas till blond på ett ögonblick då, det är en lång process... Hmmm... Några förslag??

Trevlig kväll!!
/j

Kommentarer
Postat av: Veronica

Den tid då vi träffades var du brunett och det passade du fint i :-) Har själv färgat håret lite mörkare blond och dragit ljusa slingor i. Fint såhär på vintern. Hoppas du får en härlig resa!

2010-11-20 @ 19:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0