Tankar..

Men hej!!

Kollade min statistik och ser att trots att jag inte skriver så ofta så är det ganska många som kollar varje dag.. och då känner jag att jag kanske borde försöka skriva lite mer..

Har ett par timmar ledigt innan jag ska till skolan för lunch med gruppen och föreläsning..sen är det helg!
Tjejerna är här (fast i skolan just nu) och i helgen har vi lille Pilo också.. Hans föräldrar är på Ullared:)
Ska snart ta ut honom på en promenad.

Har haft min första salstenta i skolan... Tror det gick åt helvete! Och det säger jag inte bara för jag är tjej.. utan för jag verkligen tror att det inte gick vägen.. har nog inte tillräckligt för ett G.. Men men påt igen om det är så :)
Annars är det som vanligt i skolan, mycket att läsa och skriva och sätta sig in i.. Och eftersom vi åker till Milano på torsdag känner jag att jag måste ligga i lite extra nu eftersom jag blir borta några dagar och missar en del.

Massa i huvudet har jag.. Alltid massa måsten..alltid stress.. Fick ett mindre sammanbrott igår och Hans försökte få ur mig konkreta grejer som han kunde hjälpa mig med men jag kunde inte svara på det heller o då blev jag bara mer ledsen för jag var så knäpp..
Varför krånglar man till allt? Varför har jag en massa måsten i huvudet som snurrar och stressar mig fast det egentligen inte behövs? Och varför har man som tjej alltid tendens att tolka och älta saker sönder och samman? Man vänder och vrider och ändå kommer det inget logiskt ur det! Och varför pratar tjejer och killar inte samma språk?

Har någon slags oro i kroppen där jag är rädd för att inte duga eller räcka till.. Rädd för att folk ska vända mig ryggen.. Varför är det så?  Det är ju inte logiskt eller särskilt troligt att det är så eller att det skulle hända.. Men ändå känner jag så ibland..
Varför kan jag inte bara lita på att människor tycker om mig som jag är och inte vill eller kommer göra mig illa?

Dags att rasta hunden!
Ciao
/j


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0