Dagens update!!

Skolan på morgonen, seminarium. Gick bra, var lite segt och jag tror inte det bara var jag som var oförberedd. Så är det ibland.. Nu väntar jag med spänning på morgondagens hemtenta..
Alva har åkt buss hem själv från skolan ett par gånger och det går hur bra som helst. Stora tjejen! I morrn kanske hon ska ta med sig Ella också, vi får se. Funkar det så hjälper det mig en hel del.. Samt att de växer lite också. Är väl mest i mammahjärtat det tar emot ibland att de blivit så stora. Blandade känslor, för man blir ju såklart stolt också när de klarar av små steg som är betydelsefulla!

När jag var klar i skolan åkte jag och Ella och veckohandlade. Sen hem och ta det lugnt en stund innan det var dags för målning igen. Ikväll gjorde jag klart dörrkarmarna in till tjejernas rum och garderoben samt alla fönster utom ett i köket. Efter det fogade jag nästan hela taklisten.. Det är så kul, älskar att måla! Hans fixade en hel del på de höga golvlisterna vi ska ha och foder runt sista köksfönstret. Lägger ut bild på hur det ser ut nu så får ni se skillnad sen när det är målat. Tänk vad färg kan göra!!


Fönster utan färg..


vit kakelfog blev det.. bilden är felvänd ser jag men det syns ju ändå :)


Färdigt köksfönster..



såhär fina fönsterhyllor har min snickare gjort :)


Fog på hallklinkers..



Nästan klart, franskt snickeri tror jag det kallas.. Fattas bara en bredare
bit längst ner, sen färg på det...  Kärlek!


I fogartagen..



Tack och godnatt!
/j

Kommentarer
Postat av: Faster

Vad ni är duktiga,blir så fint.Kommer gärna o tittar när ni är färdiga om det går bra/kram

2011-04-12 @ 12:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0