Fint besök..

Har haft en jättetrevlig kväll med pappa och lillbrolle Erik. Hade lagat bakad potatis med tonfisk och kycklingröra. Vi svenskar runt bordet åt det som tillagats  , Bolivianen åt skinn, brosk och benmärg nerstoppad i potatisen (han och Anna Anka har samma matvanor). Iallafall, väldigt trevligt, massa prat om många olika saker.
Dagen idag har annars ägnats åt att måla. Jag har målat hallpanelen en gång. Köksfönster och dörr och fönster i hall.En strykning kvar nu. Det tar så mycket längre tid än man tror, för innan man över huvud taget börjar måla ska det spacklas och fogas, sen ska det torka och slipas på.. Sen den jävla tejpen..  Hans har fixat klart alla golvlister, så nu ska de grundas. Kommer bli så jäkla fint. Hoppas jag hinner måla lite imorrn innan jobbet.
Nu är jag sjukt trött och ska lägga mig i soffan, men först en bild på hallen före och efter. Tänk på att det är en strykning kvar, det är lite flammigt fortfarande..
Just det, idag fick vi larm i huset också. Så den som försöker ta sig in här i fortsättningen lär få problem ;) Det bästa är ändå brandlarmet.. Vi har ett säkert sånt nu. Super!


Hall före..


Hall just nu..



Sydamerikanskt snickeri.. Eller var det franskt?


Hi-techlarmet


Godnatt alla!!

/j


Kommentarer
Postat av: Pappa

Tack för sist, det var mysigt o sitta/stå runt köksön o prata. Skickar mail till dig.

Krama Alva o Ella.

2011-04-19 @ 07:50:48
Postat av: Cecilia

Blev ju fantastiskt fint i hallen.

2011-04-27 @ 14:29:37
URL: http://snickeri-eskilstuna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0