Vit utan sol...

Ja, idag har det inte blivit många soltimmar för mig trots det fina vädret.. Men desto mer vit färg på plats. Det är nästan bättre.. Sola kan man göra nån annan gång.
Påskhelgen har varit bra, i fredags kom Danne från Stockholm hit. Han har varit med Hasse och jobbat lite. Jag åkte till Java och käkade frulle med tjejgänget, mycket trevligt. Efter det var jag och mamma hos mormor en stund. Det var inte så kul. Hon kände inte igen mig.. Inte alls som i måndags. Det gör så ont. Var ganska ledsen resten av fredagen..  I lördags sålde jag skor.. Och på kvällen var vi här hemma med Hans syster och hennes dotter. Berga och Åsa kom en sväng också. Vi åt, drack lite och funderade på att gå ut och svänga våra lurviga.. Men så blev det aldrig. Tror vi var rätt slitna allihop. Idag har jag varit hemma själv när killarna jobbade. Jäklar vad jag har målat.. Golvlisterna är helt klara, hallen blev helt klar i fredags, Panelen på ena väggen i köket är klar. Köksön är grundad och målad med finfärg en gång. Shit så bra det blir!! Hann även med att måla golvet i Alvas rum en gång till så nu är det helt klart också.
Planen är att göra köksön helt klar i morrn och sen vet jag inte om vi ska tapetsera eller börja med garderoben.. Vi får se.. Men det är skola i veckan också och i morrn kommer tjejerna. På förmiddagen ska jag och Alva åka och lämna Pluppen till en familj som ska ha honom på prov i en månad.
Nu kommer lite bilduppdaterningar:


Helt färdig hall!! Nu ska jag försöka snickra ihop en slags hatthylla, vet precis
hur den ska se ut, men den ska tillverkas också :)



Grundad list..



påväg till jobbet..



Glad påsk!



Före.. Vet att många tycker vi är knäppa som målar en massiv ekskiva
vit..  Men så vill vi ha och vi tycker det blir fint!!



Grundat!!




Målat en gång med färgen som är bruten i samma kulör som köksluckor
och lådor


Visst blir det väl bra? :)



Eluttag under skivan så man kan dra på elvisp eller mixer kanske :)



I morrn blir det klart!!


Godnatt!!

/j

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0