Allt går om man vill + mascara-rinn!!!

Har ett nytt begrepp här hemma: mascara-rinnigt ansikte.. Återkommer till det snart..

Nu var det dags att skriva av sig lite igen.. Kollade mitt sista skrivna inlägg och insåg att det var läängesen nu.. Vad har hänt? Alva kom in på K-J. Jätteglad är hon för det!
Annars ser veckorna ganska lika ut.. Plugg, husjobb, matlagning och tvätt hos mamma, barn, lite jobb...  Inte mycke annat runtomkring som hinns med.. Träffa vänner, vad är det? ;) Insåg också att jag var ute på krogen senast i september.. herregud vilken kärring!! Haha..

Okej, den här veckan som gått var det föreläsningar må-ti. I onsdags kom hemtentan. Tentan från helvetet.. Uträkningar, tabeller, samband, principer, chi2-test och fan och hans moster!! På en fråga kan man få 24 poäng. 24 poäng!!! Förstå.. Inte ok. Missar man den är man körd typ.. Hoppas iallafall på att få hälften på den frågan. Här kommer mascara-rinnet in i bilden. Tjej som man är så är det ganska lätt att ta till tårar när man blir frustrerad och inte förstår eller kan.. Jag blev konstig, skrattade och grät samtidigt.. Hans blev rädd tror jag.. Kan bara säga att utan hans stöd hade detta inte gått.. Hade inte gjort tentan om han inte suttit där bredvid vid de mest kritiska stunderna..haha..

första kladden och försök till att göra en tabell...

Men nu idag, lördag anser jag mig som klar med den jäkla skiten.. Tror det kan bli riktigt knasigt om jag håller på och försöker ändra och göra om en massa. Tror det finns en hel del begrepp jag inte tagit med.. men jag är rädd att de blir fel om jag föröker peta in dem nånstans eftersom jag inte förstår dem. Då kommer den som rättar undra om jag är frisk!! Sen tror jag på magkänsla.. Har vissa grejer jag är osäker på.. Men har ändå en känsla..följer den så får det bli som det blir..

Allt går om man vill! Ja, så är det.. Nu har vi bott utan kök en längre tid.. Renoveringen pågår och idag skruvades de första skåpstommarna upp.. Känns som man närmar sig målet.. Det är meckigt att inte ha kyl eller nånstans att diska eller laga mat.. Men vi har en micro, kaffebryggare och vattenkokare. Och vem har sagt att man inte kan diska i handfatet?? Funkar skitbra! Funkar faktiskt ganska bra att åka hem till mamma efter skolan och laga matlådor som man värmer hemma sen. Lite mer planering än vanligt kanske för att få det att funka.. Men rätt tjej på rätt ställe så ;)
Idag jobbade jag, sen åkte jag hem och skrev det sista på tentan.. Orkade inte åka in till stan igen och laga mat så jag löste vårat lördagsmys såhär:

Middag med vin :) Notera "vinglaset"!!!


Efterrätt deluxe...

Alltså, allt går... och om jag tänker på hur jäkla bra och fint det kommer bli här snart..Ja, då blir ja så glad och glömmer det jobbiga lite...

Imorrn bitti åker snickarbyxorna på igen.. Ska försöka mig på golvvärmen på den delen det inte är lagt.. jag och Hans la ju den på ena dalen av huset för två veckor sen..dags för nästa del nu.. Trägolvet är lagt på hälften och shiit vad fint det kommer bli! Längtar tills jag får måla det vitt.. Gips på väggarna också. Det händer grejer! Och idag kom den fantastiskt fina kaminen hem.. Den ska stå i köket och förgylla våra dagar. Blev kär när jag såg den.. Så vacker. Blev kär i kranen vi ska ha i köksön också när jag såg den i verkligheten, har inte tagit kort på den än men ska göra det i morrn.



Kärlek...



Detta blir så bra!

Nähä.. skulle kunna skriva mycke mer.. har lite på lager.. lite avslöjanden och så.. men tror jag sparar det tills i morrn.. och lite bilder också. Kan ju inte ta allt samtidigt;)

Gonatt!!
/j


Kommentarer
Postat av: Veronica

Så fin kamin och så härligt uppfinningsrik du är med matsituationen :-) lycka till med tentan. På "min tid" var statistiken en salstenta. Jag vet ej hur många ggr jag kuggade den :-(

2011-02-13 @ 12:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0