Dag 7 - min bästa vän

I mitt liv finns det många bra vänner. Har svårt att nämna en som "bästa" vän..
Mina bästa vänner, som jag kan dela mina innersta tankar med är kanske inte dem jag pratar med varje dag.. Men som jag skrev i ett tidigare inlägg, man vet att de finns där ändå. Och likadant åt andra hållet, jag hoppas de vet att jag finns där för dem..

Maria B! Underbara människa! På högstadiet gick vi i samma skola, dock inte samma klass. Du var den lite coolare tjejen enligt mig. Du hängde med lite häftigare kompisar än vad jag gjorde :) Vi lärde väl aldrig riktig känna varann där på Mikaelskolan. Vi visste bara vilka vi var, till utseende och namn typ. Sen var det en gång nån jul.. Du ville låna ett par vita strumpbyxor av mig som du sett jag haft på mig, för att ha dem när du var tomtenisse i ett luciståg. Var det inte så Maria?
På gymnasiet hamnade vi i samma klass. Där började vi umgås. Efter studenten båtluffade vi tillsammans i 6 veckor. Kan ha varit den bästa tiden i mitt liv.. Sen följde du tillochmed med mig till Belgrad när jag promt skulle dit, fast det var krig... Sen blev vi sambos. Du flyttade in i min lägenhet och vi bodde ihop ett bra tag..  Ända tills du åkte till Thailand och sen vidare till Göteborg.. Jag är glad att du träffade Harri och flyttade hem igen!
Du är en fantastisk vän. Du har förgyllt många av mina dagar. Vi har haft så kul ihop. Med dig kan man prata om allt, du lyssnar så bra :) Du är en helt underbar mamma också, beundrar dig för det du gör. Hur du får ihop allt.. jobb, barn, samboliv... Älskar dig ♥



Therese H! Också en helt underbar tjej. Lugnet själv.. Trygg och stabil. Man kan verkligen alltid räkna med dig, du är en klippa. Vi blev vänner i gymnasiet, samma klass. Det var väl egentligen resan till London som gjorde att vi blev vänner. Våra galna upptåg! Och du rökte i hotellfoajén..haha Första och enda gången jag sett dig röka:) Vi har också gjort en himla massa roliga saker ihop. Minns du alla nudlar vi tryckt i oss efter krogen? När vi jobbade tillsammans på K J-in? APAN? Herregud så många nätter vi slitit på det där bageriet.. Men så mycket vi hann med vid sidan av också. Tack vare att du gav mig det du gjorde den där natten på jobbet gjorde att jag kom helskinnad ur ett hemskt förhållande som kunde ha slutat mer illa om det inte varit för dig. Har jag nånsin tackat dig för det? Alla tomtar vi gjort, marknader vi stått på. En underbar tid. Alla nyårsaftnar vi hart våra "parmiddagar" med spel och dåliga förlorare och dåliga vinnare.. Den tiden är förbi, det är nya människor i våra liv nu. Men jag minns tillbaka med ett leende. Tack för att du funnits där. Älskar dig ♥ 



Therere E! Finns det någon mer positiv människa än du, någon som utstrålar mer glädje och energi? Jag lärde känna dig för åtta år sen, när du började på Helges. Tror vi fann varann ganska snabbt där, även fast jag fick barn och var mammaledig ett tag, så hade vi ändå hunnit bli vänner. Du betyder väldigt mycket för mig. Du fanns närmast mig under en period i mitt liv när jag var i en kris.. Du stod där bredvid som ett stöd under en sjukt tung tid. Vet inte vad jag hade gjort utan dig.. Att komma till jobbet och mötas av dig varje dag när man mår kasst.. ja då kan man iallafall inte låta bli att le.. Och vilka galenskaper vi gjort, så mycket vi skrattat.. Och vi är så jävla bra på att renovera på jobbet, verkligen extreme makeover!!
Du är en väldigt generös människa, du bryr dig mycket om andra och vill att de ska ha det bra, det är skönt att prata med dig när man är ledsen. Du får en att må bra helt enkelt:) Älskar dig ♥



Ghina H! Du har kommit in på senare tid i mitt liv. Det är jag glad för. Vi kanske inte alltid hafr de muntraste kvällarna hemma i min soffa.. Men tror de haft en mening. Du vet vad jag menar, man ska gå igenom många saker innan man kommer ut hel på andra sidan.. Men vi har haft kul också:) Tänk bara när vi jobbade som sjukvårdare på Arvikafestivalen!! Du var som klippt och skuren för det jobbet..jag var mest feg..haha.. Underbar tid! Är glad för att du pluggar det du gör, du kommer bli klockren!! Tror verkligen på dig, du -r så mycket starkare än du tror många gånger!
Och fast du inte gillar att dansa så mycket så.. Älskar jag dig ♥





/j


Kommentarer
Postat av: G

Älskar dig med! PussIS!!

2011-02-20 @ 11:13:05
Postat av: Tess

Klart jag kommer ihåg allt, har varit många bra stunder o jag hoppas det blir fler. Vissa grejer känns som om det hände i ett helt annat liv men jag tänker tillbaka och ler. Tack för att du även tog upp min långa rökperiod i mitt liv haha. Love you!!

2011-02-21 @ 13:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0