Dag 5 - Vad är kärlek?

En ganska stor fråga tycker jag.
Kärlek kan vara så mycket.
Kärlek kan man ge och få av olika människor på olika sätt.
Man kan också känna en viss sorts kärlek till materiella saker tror jag.

Kärlek för mig är ett måste, det måste finnas i mitt liv. Jag vill ge det och få det.
Det finns två små människor som jag älskar högst av allt och tillbaka får jag villkorslös kärlek. När de säger: godnatt mamma, jag älskar dig.. ja då känns det!! När de var mindre brukade de fråga: vem älskar du mest? Jag svarade att det finns olika sorters kärlek och ni som är mina barn älskar jag på mammasätt, det går inte att mäta. Och när en vuxen älskar en annan vuxen så är det också lika stark kärlek men på ett annat sätt. Kärlek till en parner är stort. Det kan vara pirr i magen, ett leende, en kram.. Att få och ge kärlek av och till sin partner kan rädda en hel dag..särskilt om andra saker runtomkring känns tunga.
Sen har man kärlek till sin familj. Sina syskon och föräldrar. Mor och farföräldrar.. Den kärleken är också stark men den kärleken tror jag förändras med tiden.. Inte att kärleken blir mindre på något sätt, men den ändras.
Vänner betyder också kärlek. Jag känner massa kärlek till mina vänner. Starkare för vissa.
Kärlek till materiella saker kan jag känna ibland. Kärlek till ett hem. Kärlek till saker man tycker om eller tycker är fina.. Men den sortens kärlek går givetvis inte att jämföra med människokärlek..


j


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0