Sjuk i sjukdomen...

Hur kan man bli det? På nåt sätt har jag iallafall lyckats.
Har varit förkyld och lite hängig ganska länge och hostat en del.. I morse började det om på nåt vis.. Jättesnorig med näsblod och ont i halsen, tung i huvudet och lite feber nu på kvällen. Samma för Hans men han vaknade dessutom med igenklibbade ögon i morse.. Så tråkigt för man orkar liksom ingenting..

Jul och nyår har det varit. Tycker på ett sätt det är ganska skönt att det är över. Ingen mer hysteri och vi går mot ljusare tider. Julafton åkte jag och tjejerna till Arvika. Vi hade en jättemysig dag och kväll med god mat o massa goa människor omkring oss. Åkte hem dagen efter för lite firande i Örebro sen var det dags för tjejerna att åka till Marcus igen. Nyår firade jag och Hans med vänner i Fjugesta. Det var lugnt, trevligt och massa god mat. Vi grillade ute och det fick en att längta lite mer till sommaren, det var så gott..


Julafton


Gunnel Montazami med sin tazzle...


Jag o Papi


Tre generationer


Tomtarna och alla barnen


Efter nyår var det dags för min hemtenta. Fyra ganska omfattande frågor angående LSS-utredning, familjehemsplacering av barn då det förekommit både våld och missbruk i familjen var lite av vad tentan handlade om. I måndags när vi fick den satt jag och glodde på tentan hela dagen, kunde inte börja skriva utan fick nån slags spärr-tillstånd. Tisdagen lättade det lite och jag började skriva. Onsdag och torsdag flöt på ganska bra så jag ansåg mig färdig på fredagen. Insåg på söndagen att jag missat lite ur en bok samt missat hur man gör vissa referenser, så det fixade jag till i söndags kväll. Idag lämnade jag in den. Det känns ok och väldigt skönt att den är klar nu. En vecka av konstant ångest typ...
I går var jag och Hans i huset och arbetade lite, han drog rör för el och sånt, jag "dammsög" spån från grunden. På kvällen åkte vi ut till syrran och Robin och deras fina hus i Kumla. Kusin Stefan var också där. Det var trevligt.

Idag vid lunch hämtade jag tjejerna, vi åkte till mamma där jag fixade mat och tvättade. Sen vidare till huset för att hämta saker från övervåningen som har blivit täckta av byggdamm (filtar, överkast, kläder, mattor mm.) Bokade tvättid i mammas tvättstuga så på fredag blir det rent!
Ikväll har jag frusit.. badat och läst lite. Tjejerna har badat och kollat film. Nu ligger vi tre i en bäddsoffa. A och E sover, jag ska väl också göra det..


godnatt
/j 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0