Farväl

Detta blir långt, man behöver inte läsa.. Men jag behöver skriva. Man väljer själv.
Jag ska väl ta det ifrån där jag slutade sist ungefär.

Det första jag ska skriva om är min mormor. Den 14e maj sa hon farväl till det här livet och gick vidare.. Jag vakade över henne de sista två dygnen. Hon blev 86 år och tre månader. Hon hade blivit dement och svag. Hennes lilla kropp blev mindre och den sista veckan drack hon ingenting. Baddade hennes mun med vatten och satt vid hennes sida och höll henne i handen.
Jag visste att det skulle ske men jag har bävat för den dagen i hela mitt liv, min älskade mormor. Så mycket du har betytt för mig och kommer alltid göra!
I morgon är det begravning, då ska vi alla samlas för ett sista farväl. Det gör ont att tänka på.
Alva och Ella har ritat varsin teckning de ska lämna vid kistan i morgon.





Har faktiskt mått lite sådär sista tiden, inte helt på topp. Trött, osocial, omotiverad och känslor utanför kroppen typ.. Blir lätt ledsen. Antar att allt hänger ihop.. Vi har renoverat länge och använt massa kraft. Gått ett år i skolan och blivit ganska sugen på ledigt såhär på slutet.. och sen mormor.. Ah, behöver inte förklara.. Lite tungt ibland bara. Och allt för med sig funderingar.. funderingar som också tar energi..

Nu är det iallafall sommarlov. Väntar på sista tentaresultatet bara. Får det väl om två veckor typ. Hoppas... Förra tentan som handlade om mig själv fick jag godkänt på. Hade hoppats på VG eftersom det var en tenta jag hade fått bedömd en gång och sen chans att rätta till vissa saker läraren ansåg relevant. Men mormor gick bort precis då den skulle in så mitt fokus var inte så stort på tentan. Godkänt duger fint.

Är ledig till 20 juni. Sen börjar jobbet på OT. Ska bli spännande att vara där hela sommaren. Igår var jag på en minibussutbildning som de bjöd på. Var på ytongbanan i Kumla och körde halka och gjorde lite annat som kan vara bra att ha koll på när man ska köra ett gäng ungdomar. Det var riktigt roligt!

Vad har hänt hemma sen sist då?
Jo, allt är färdigmålat. Det som saknas är lite tapet, en sockel i köket och sen inredning. Har börjat lite smått, har lite svårt att inte fixa med blommor i fönstret och så.. Sen är väl tjejernas rum och garderoben i princip klara. Var riktigt skönt att få bort klädhögar och kartonger från övervåningen!







Stolar till köksön finns numera!!


Klinkers (samma som i hallen) under den fina kaminen


Hallampa


Ellas rum


Alvas rum

Känns skönt att ha kommmit så långt som vi gjort med allt.. Man har inte den där inre stressen att man MÅSTE göra nåt (typ måla) varje dag. Man kan bara vara hemma och trivas som det är och det är en skön känsla! Tjejerna kan gå in på sina rum och stänga dörren om sig om de vill. Tror de trivs, Alva hade tillochmed en kompis som sov över här natten som var.

Måste visa vad jag har fått! Min faster och hennes man var och fikade för ett par veckor sen. Mycket trevligt! Min faster kan hon.. Hon har gjort ett silverarmband till mig. Hon är så duktig! Jag älskar armband, älskar silver och älskar hjärtan! Kan det bli bättre!!? Tack kära du, det används varje dag!







Ska gå och äta och dricka lite.. fortsätter skriva sen..


/j



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0