Måndag!!

Började skolan tidigt, hade sista samtalsövningen.. Var så ofokuserad.. Skulle spela rollen som en pappa som drack för mycket.. Det var svårt. Sen skulle jag vara socialarbetare som skulle prata med en familj vars dotter hade haft en haschpipa i sitt rum.. Också svårt men det gick lite bättre på slutet.
Sen var jag på Stureskolan för ett litet möte.. Det är inte alltid enkelt att vara 9 år..
Tog med mig Ella hem när mötet var slut, vi handlade och åkte och lämnade glass till Hans där han var och jobbade. Verkligen glassväder idag:) Sen när Alva slutat och kom med bussen körde vi rycket här hemma. Vi röjde ut saker från deras rum och putsade fönster och torkade golv. Nu är det helt klart för att ställa in sängar och sånt. Gissa om de blev glada när de såg att tapeterna var upsatta? De tyckte det var så fint!
Vi bakade pizza till middag och sen har vi mest skrattat.. Berättade om olika konstiga grejer de gjorde när de var små.. Det var uppskattat :) En jättebra kväll med andra ord!

Pratade en stund med mamma i telefon också. De åker utomlands i morrn. Mamma hade varit hos mormor och "sagt hejdå" idag. Mormor har inte druckit något sen i lördags.. Förstår inte hur hennes lilla kropp orkar.. Jag ska dit i morrn. Även om hon bara sover och inte är medveten om så mycket så vill jag det, hur jobbigt det än är och även fast hon inte vet om att jag är där så känns det bättre för mig... Och vem vet. Kanske känner hon av närvaron när man är där. Det får vi aldrig reda på...  ♥

I morrn får vi tillbaka hemtentan med kommentarer och feedback. Sen har jag några dagar på mig att färdigställa den. Hoppas, hoppas det inte är för mycket jag behöver ändra..

Nej, fy fan vad trött jag är. Har målat klart golvet i köket nu ikväll. DET ÄR KLART!!!   :) Så sjukt skönt. Nu är det bara hall- "passagen" kvar.. Det gör jag i morrn. Oh, vad bra det blir! Nu är det nära, snart kan man börja inreda!



Putsar fönster, men lägg märke till vänsterhanden.. Där har hon redan
putsat.. Haha!!


Sopborsten är på vift.. Pensel funkar också!


Rent ska det bli!


Man kan putsa fönster med bikini också:)



Godnatt gott folk!!

/j 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0